tehranto-cوقتی سخنرانی نوه بنیانگذار نظام، حضرت راحل ارواحناه فداش، سید حسن خمینی را بهم می زنند انتظار دارید به سفارت خانه خارجی حمله نکنند؟

– اخوی می گویند حاج میرزاآقاسی وزیر محمد شاه قاجار توپی ساخته بود و در حضور شاه آن را آزمایش می کند. توپ درجا منفجر می شود و چند عمله و اکره توپ کشته می شوند. حاجی لبخندی می زند و به شاه می گوید: قربان التفات فرمودید ؟ تصدیق بفرمایید توپی که با خودی این چنین می کند با بیگانه چه خواهد کرد.

***

بنده به عنوان نماینده معتادان مملکت می خواشتم خدمتتان عَرژ کنم که چون ما دلواپش آینده شغلی رئیش جمهور هشتیم، بدینوشیله از یارانه انشراف می دهیم و اژ ریاشت محترم اشتدعا داریم به جهت شرفه جویی بجای یارانه نقدی با ما خشکه حشاب بکنند تا نه “شیخ” بشوژه نه کباب!

***

می خواستم بپرسم چرا دانشمندان کشورهایی مثل ژاپن که از کهنسالی جمعیت رنج می برند از سیاست های داهیانه و نشاط آور مقام شامخ ولایت در رشد جمعیت استفاده نمی کنند؟

– چون عقل شان به اندازه عقل عظما نیست. در تاریخ طبری، بخش تاریخ الرسل و الملوک آمده است که روزی عبداله بن معاویه به آسیابانی گذشت که استر خویش را به آسیاب بسته بود و زنگوله هایی به گردن آن آویخته بود. بدو گفت: چرا این زنگوله ها را به گردن استرت آویخته ای؟ آسیابان گفت: آویخته ام که وقتی ایستاد و آسیاب از کار افتاد بدانم.

گفت: اگر بایستد و سر تکان دهد چگونه می فهمی که آسیاب را نمی گرداند؟ آسیابان گفت: خدا امیر را قرین صلاح بدارد. عقل استر من مانند عقل امیر نیست.

***

سی و پنج سال است به مردم می گویند برای نجات اسلام و دین خدا و نظام اسلامی بیایید رای بدهید و در انتخابات شرکت کنید. حالا بعد از سی و پنج سال اکثر آیت الله ها و حجج اسلام والمسلین و بقیه سران نظام همه چیز دارند ولی ما مردم به خاک سیه نشسته ایم.

– اخوی از جومو کنیابا نویسنده آفریقایی نقل است که هنگامی که مبلغان مسیحی پا به آفریقا گذاشتند، ما آفریقایی ها صاحب زمین بودیم و آنان فقط کتاب انجیل در بغل داشتند. آنها به ما یاد دادند که چطور با چشم های بسته دعا کنیم. به ما گفتند هر کس دعایش طولانی تر شود به خدا نزدیک تر خواهد شد. وقتی چشمان خود را باز کردیم زمین مال آنان شده بود و ما فقط انجیل در بغل داشتیم.

***

بیماری روماتیسم برادر بازنشسته ام را زمینگیر ساخته، بیمه پاسخگو نیست. از دولت خدمتگذار تقاضای رسیدگی داریم.

– فعلا دولت زمینگیر تر از اخوی شماست.

***

سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته که مأموریت ولی فقیه ادامه ماموریت پیغمبراست، بنابراین اطاعت و حرف شنوی از ایشان وظیفه ماست، چون مقام شامخ ولایت پدر همه ما هستند.

– درست می فرمایند چون همه ی دزدان مانند فرزندان ناباب هر روز برج های چند طبقه و شغل های پردرآمد از مقام شامخ طلب می کنند بنابراین شامخ جان نیز مجبور است بر ایشان و بقیه بی پدران احساس پدری داشته باشند. می گویند حاج حسن آقا ملک کالسکه ای با دو قاطر بسیار زیبا داشت. فیروز میرزا نصرت الدوله فرمانفرما روزی از نامبرده درخواست کرد کالسکه را موقتاً به او بدهد. ملک ناچار کالسکه را با قاطرها برای نصرت الدوله فرستاد و برایش نوشت: کالسکه را با قاطرها تقدیم داشتم، تقاضا دارم در حق این دو قاطر پدری بفرمایید.

***

جناب “سلاح شور” سینماگر حزب اللهی گفته است که سینمای ایران مثل فاضلاب است، از نام نبرده بپرسید خودش دراین فاضلاب به چه کاری مشغول است؟

– ایشان مشغول تخلیه فاضلاب هستند!

***

دفتر مقتدی صدر آخوند شیعه عراقی که به تازگی ترمزهایش خوب کار می کند، اعلام کرده که وی سیاست را رها کرده و برای تحصیل حوزوی به ایران می آید، به نظر شما آیا هدف مقتدی صدر واقعا تحصیلات حوزوی است؟

– دوست عزیز ممکن است با چهار تا تفنگ و دو سه هزار جنگجوی سالمند بتوان مدتی گرد و خاک کرد، اما نمی توان به آلاف و علوف رسید. چرا که به گزارش بانک جهانی اسکناس (پول سابق) درآمد عتبات عالیات سالی چیزی بین دوازده تا پانزده میلیارد دلار در سال است که کلیدش نیز دست کسانی است که مجتهد نامیده می شوند، بنابراین بهتر است مدتی در شهر مقدس قم ترمز کرد و پایان نامه اجتهاد گرفت و سهمی برد والا با درجه گروهبان سومی که جناب مقتدا صدر دارد، حالا حالاها باید در صف سبد کالای سیستانی بایستد.

***

کنگره ایرانیان یا همان بنگاه شادمانی سیروس به جای تکیه کردن به جامعه ایرانی تورنتو، در پی به دست آوردن دل امثال جان بِرد وزیر خارجه دانشمند دولت هارپر است، چون تمام تلاششان این بود که پیام هارپر در جشن شان خوانده شود. و سئوال اینجاست که این چه سری است که هر ایرانی دم و دستگاهی راه می اندازد فورا دستش را به سوی خارجی دراز می کند؟

– چون خارجی دلار دارد، موشک دارد، زیاد در قید انتخابات سالم نیست، برایش هم فرقی نمی کند تقی بشود رئیس بنگاه شادمانی سیروس یا نقی. فقط راضی است طرف دستمال ابریشمی در جیب داشته باشد و مرض قند نداشته باشد تا بشود دهانش را شیرین کرد، حالا اگر کسانی پیدا شوند که جار بزنند در ایران هیچی عوض نشده و چراغ سبز بدهند تا چهارتا بمب و موشک ناقابل حواله ایران شود فبها، چون در آن صورت نور علی نور خواهد بود. شما هم کوتاه بیا چون خدا را خوش نمی آید نان دیگران را آجر کنید. شاعر هم می فرماید: چون بدستت داد تیغ بران چرخ روزگار/ هرچه می خواهی ببر اما مبر نان کسی

***

مدتی قبل ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته بود که در یکی از استان های فارس یکی از مدیران استانی بدون حتی یک ساعت ماموریت، ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریت و ۵۳۰ میلیون تومان پول غذا دریافت کرده است. می خواستم سئوال کنم این جناب مدیر چه غذایی خورده که یک قلم ۵۳۰ ملیون تومان پول غذا دریافت کرده؟

– گویا نام نبرده از همان مائده بهشتی میل می کرده که مقام شامخ می زنند توی رگ؛ که قیمت یک لول آن معادل حقوق ماهیانه یک کارگر است. البته رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته که چون مفت بوده، مقدار زیادی نیز خرج دوستان ناباب شده!

***

چرا ابلاغیه های مقام رهبری مثل دستورات معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت قانون در نمی آید؟

– به خاطر این که عظما جان هر روز یک دستوری می دهند. به وقت کیفوری دستور اقتصاد مقاربتی (تولید انبوه بچه) صادر می فرمایند. موقع خماری اقتصاد مقاومتی توصیه می نمایند و هنگام منفوری همگی را به وحدت فراخوانده و اقتصاد رفاقتی حقنه می کنند!

***

از دولتمردانی که در این دوره از گرفتن یارانه انصراف داده‌اند، سئوال می‌کنیم چرا در دولت گذشته این کار را نکردید و امروز یادشان افتاده که انصراف بدهند و بگویند یارانه نمی خواهیم؟

– چون دولت در دست یاران است.

***

حسن شریعتمداری شاملو را جاسوس نازی ها معرفی کرده، می خواستم بپرسم سردبیر کیهان چطوری بو برده که شاملو جاسوس نازی ها بوده؟

– چون حسین شریعتمداری سالها بازجو و رئیس گشتاپو بوده و نازی ها را بهتر از خودشان می شناسد.

***