Mohammad-Rahimian

در خبرهای این روزها، هشدارهایی مبنی بر شیوع ویروس کرونا شنیده می شود. ویروس کرونا در برخی کشورهای خاورمیانه و آفریقایی شیوع داشته و قربانی گرفته است و سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس “کرونا” در جهان ابراز نگرانی کرده است

این ویروس شبیه به ویروس مرگبار سارس است. گسترش سارس در سال ۲۰۰۳ به بیماری جهانی منجر شد که ۸۰۰ نفر را در جهان قربانی کرد.

در حال حاضر صدها نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که تعداد زیادی از آنها فوت کرده اند. میزان مرگ و میر ناشی از عفونت این ویروس حدود ۳۰% تخمین زده می شود. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند از منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و به ویژه خاورمیانه و کشور عربستان دیدار کرده اند. در دوم می (هفته ی گذشته) اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا در ایالت ایندیانا تایید شده است که مسافری از عربستان بوده است.

کرونا ویروسها در واقع یک خانواده ی بزرگ از ویروس ها هستند که طیف وسیعی از بیماریها را در انسان و حیوانات، از یک سرماخوردگی ساده تا سندرم تنفسی شدید یا سارس، ایجاد می کنند.

نوع جدیدی از ویروس های کرونا به نام “کرونا ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه” یا Middle East respiratory syndrome coronavirus (MERS-CoV)در حال حاضر شیوع پیدا کرده است که اطلاعات کمی در مورد نحوه ی انتقال و شدت آن وجود دارد.

در روزهای اخیر انتشار آن به کشورهای مختلف مانند مصر و سوریه نیز گزارش شده است و به تمام مسافران کشور عربستان که به منظور انجام مراسم حج عازم آن کشور هستند هشدار جدی داده شده است. نوع ویروس کرونای خاورمیانه از فرد به فرد منتقل می شود. در مورد منبع این ویروس اطلاعات قطعی در دسترس نیست، اما احتمالن از یک منبع حیوانی شروع شده است. علاوه بر انسان های آلوده به این ویروس، شترهای آلوده در قطر، مصر و عربستان نیز مشاهده شده اند و به نظر می رسد شترها و خفاش ها می توانند سبب انتقال ویروس کرونا شوند.

ویروس کرونا به شش ها و کلیه ها آسیب می رساند و در مدت زمان کوتاهی سیستم ایمنی بدن را فلج می کند. هنوز هیچ واکسن و یا داروی آنتی بیوتیکی در جهت مقابله با این بیماری کشف نشده است. مهمترین توصیه و راه کنترلی این بیماری انجام برنامه های پیشگیرانه است. سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که شستشوی مرتب دست ها انجام شود و نیز کسانی که با حیوانات سروکار دارند تمام نکات بهداشتی در تماس با حیوانات را رعایت نمایند.

بیمه های مسافرتی فقط مخصوص زمان خاصی نیست، اما با نزدیک شدن فصل گرما انگیزه سفر بیشتر خواهد شد. بیمه های مسافرتی جهت پوشش هزینه های پزشکی که به صورت پیشامدهای تصادفی و یا اضطراری و بیماری است جوابگو خواهد بود. پوشش اضطراری جهت سوانح پزشکی، بیماری و تصادف، آمبولانس زمینی، هوایی و هر آنچه در زمینه پزشکی نیاز باشد، پوشش جهت آسیب و صدمه و همچنین مفقود شدن ساک و چمدان، پوشش جهت فوت، حادثه ناشی از تصادف، قطع عضو، پوشش جهت ابطال پرواز و یا تاخیر در برنامه پرواز و برای کسانی که از این بیمه استفاده می کنند می تواند به دلایل طول زمان اقامت، وضعیت سلامتی گذشته و حال متقاضی بیمه، سن شخص متقاضی بیمه و همچنین ریسک و خطری که پیش بینی می شود ، بستگی داشته باشد . در زمان خرید توجه داشته باشید که پوشش طول زمان را نادیده نگیرید.

با همکاری مشاور علمی، پزشکی شرکت بیمهInsufin خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمنAdvocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/sherkatbimeh