تیم هوداک: در صورت پیروزی ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت را اخراج می کنیم

رهبر حزب محافظه کاران پیشرو که در میان طرفداران حزب تحت رهبری اش در بری سخنرانی می کرد اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات ۱۲ جون ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت را اخراج خواهد کرد.

tim_hudak

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی هوداک به خبرنگاران رسانه ها توضیح داده که تیم هوداک به روشنی گفته است بجز قسمت درمان و بهداشت که کارشان اهمیت حیاتی دارد و با سلامت مردم سرکار دارند، برای صرفه جویی و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی (در بخش خصوصی) در انتاریو اخراج این گروه از کارکنان دولت ضروری است. همین مقام گفته است که این ۱۰۰ هزار کارکنان اخراجی شامل کارکنان شهرداری تورنتو هم می شود. این طرح تیم هوداک با عکس العمل انتقادی گروهی از مردم و همینطور رهبران احزاب دیگر روبرو شده است. شماری از مردم هم می گویند این طرح با طرح ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای انتاریو تناقض دارد.

انتقاد آندریا هوروات از طرح کاهش بیمه اتوموبیل لیبرال ها

horwath
رهبر ان دی پی می گوید پرداخت خسارات و صدماتی که دارندگان بیمه اتوموبیل دارند به میلیاردها دلار می رسد. خانم هوروات که در مجتمع خرید در شرق تورنتو سخن می گفت توضیح داد که دولت اقلیت لیبرال به نفع شرکت های بیمه کار می کند و در تلاش است تا آنها را راضی نگهدارد.
وی ضمن انتقاد از طرح لیبرال ها برای کاهش بیمه اتوموبیل در انتاریو گفته است شمار زیادی از مردم انتاریو نرخ بیمه اتوموبیلشان کاهش نیافته و با وجود این بر اساس مقررات طرح لیبرال ها اگر تصادف کنند، دریافتی آنها هم برای خساراتی که می بینند، کاهش چشمگیر داشته است.
خانم هوروات یادآور شد در بودجه سال ۲۰۱۳ لیبرال ها وعده دادند که بیمه اتوموبیل در انتاریو را ۱۵ درصد کم کنند، اما چون اراده سیاسی پشت این وعده نبود مانند بسیاری وعده های دیگرشان، آن را عملی نکردند. مشکل گرانی بیمه اتوموبیل در انتاریو یکی از مشکلات عمده مردم بوده که در یک دهه اخیر بویژه درباره آن بحث و گفت و گوی زیادی شده است.


حزب سبز در پلاتفورم خود طرح ادغام مدارس کاتولیک و عمومی را دارد

Mike-Schreiner
روز سه شنبه مایک شرینر، رهبر حزب سبز انتاریو پلاتفورم حزب خود را طی یک سخنرانی عرضه کرد. شرینر ضمن ارائه این پلاتفورم اعلام کرد ما در صورت پیروزی مدارس کاتولیک و عمومی را با هم ادغام می کنیم تا در یک سیستم واحد و زیر نظر یک هئیت امنا و مدیریت واحد اداره شوند.
رهبر حزب سبز توضیح داد، ادغام این مدارس همراه با مدارسی که در آنها به فرانسه تدریس می شود از حجم کارهای اداری به مقدار زیادی کم می کند و سالانه بیش از یک میلیارد دلار در هزینه های انتاریو صرفه جویی خواهد شد.
این یکی از ده ها طرح مطرح شده در پلافورم حزب سبز است. حزب سبز در حال حاضر نماینده ای در کوئینز پارک ندارد. مایک شرینر در قسمت دیگری از سخنرانی خود گفت وقتی مردم با او ملاقات می کنند، می گویند از شرایط موجود خسته شده اند. از معاملات پشت پرده سیاسی و و عده هایی که به آنها عمل نشده و نمی شود ناخرسند هستند و خود را شایسته حکومت های بهتری می دانند. شرینر وعده داد در صورت پیروزی «صداقت، شرافت و سیاست های مفید به حال مردم را به کوئینز پارک خواهد آورد.»
از جمله اولویت های دیگری که در پلاتفورم حزب سبز مطرح شده ایجاد فرصت های شغلی، بهبود وضع زندگی کودکان انتاریو و حفظ محیط زیست است.

اتحاد عمل و برنامه ریزی اتحادیه های انتاریو علیه تیم هوداک، رهبر محافظه کاران

opse

هفته پیش کنگره کارگران کانادا در تورنتو برگزار شد. از انتاریو نمایندگان (OPSEU) که اتحادیه کارکنان دولت است و نمایندگان ۵۴ اتحادیه دیگری انتاریو در این کنگره شرکت داشتند. به گزارش یاهو، فیلم کوتاه مستند «پلان ب» که درباره سیاست های ضد کارگری اسکات واکر، فرماندار کل ایالت ویسکانسین آمریکاست در این کنگره به نمایش گذاشته شد. بعد از نمایش این فیلم و سخنرانی چند نماینده از اتحادیه های مختلف کانادا و از جمله نمایندگان اتحادیه های انتاریو، اعضای اتحادیه های انتاریو به مقایسه واکر با تیم هوداک، رهبر حزب محافظه کاران پیشروی انتاریو پرداختند و در نهایت تصمیم گرفتند در عمل با آرای خود از قدرت گرفتن هوداک در انتاریو جلوگیری کنند. یکی از رهبران اتحادیه های انتاریو گفته است OPSEU 300 هزار عضو دارد و در انتخابات قبلی ۳۰ هزار نفر به کاندیدای محافظه کاران رای داده اند و اظهار امیدواری کرد با توجه به نقشه ها و طرح های ضد کارگری هوداک در انتخابات ۱۲ جون کسی به او رای ندهد.
وان توماس، دبیر کل OPSEU گفته است اگر هوداک و محافظه کاران در این انتخابات به پیروزی برسند ما عمیقا دچار مشکلات فراوان می شویم. حال قرار است اتحادیه های انتاریو با وحدت عمل و تبلیغ علیه هوداک از انتخاب محافظه کاران با آرای خود و مردمی که با آنها صحبت می کنند، جلوگیری کنند.
هوداک همزمان وعده ی اخراج صدهزار کارمند بخش دولتی را داده تا یک میلیون فرصت شغلی در بخش خصوصی ایجاد کند.

شرمان نماینده پیشین محافظه کار: لیبرال ها به دولت اقلیت می رسند

shermun-peter

پیتر شرمان، نماینده پیشین محافظه کار مجلس انتاریو در گفت وگویی با رادیوی News Talk 1010 انتاریو اعلام کرد که برنده انتخابات این دوره انتاریو یک دولت اقلیت به رهبری خانم کاتلین وین خواهد بود. او در قسمتی از گفت وگوی خود به مجری برنامه گفت که من برخلاف رئیس سابقم (تیم هوداک) بر این باورم که این انتخابات مسابقه بر سر محبوبیت بین مردم است. این نماینده پیشین محافظه کار ضمن تحسین قدرت ارتباط گیری خانم وین با مردم و اینکه می تواند هر فکر و ایده ای را خوب به مردم بفروشد، یادآور شد که اگر شما یک هفت تیر روی پیشانی من بگذارید من تقریبا با اطمینان می توانم بگویم که نتیجه این انتخابات هرچه باشد، نخست وزیرش، نخست وزیر یک دولت اقلیت خواهد بود و آن نخست وزیر خانم کاتلین وین خواهد بود.