شهروند ـ فرح طاهری: جمعه ۹ می ۲۰۱۴، سازمان زنان ایرانی انتاریو، طی مراسمی باشکوه، بیست و پنجمین سال خدمت به جامعه ایرانی انتاریو را جشن گرفت.
در این مراسم تعدادی از سیاستمداران فدرال و استانی و شهری انتاریو به همراه هنرمندان برجسته ای از جامعه ی ایرانی و حدود ۴۰۰ تن از اعضا و دوستداران این سازمان حضور داشتند.
پس از سخنان افخم مردوخی رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو، آقای جو دانیلز، نماینده پارلمان از حوزه ی دان ولی ایست، پیام نخست وزیر آقای استفان هارپر را به رئیس سازمان تقدیم کرد.
پس از آن آقای مایکل کوتو، وزیر شهروندی و مهاجرت انتاریو، از خدمات بی نظیر سازمان زنان به تازه واردان و مهاجران تقدیر کرد و آن را قدمی در راه جذب سریعتر این تازه واردان در جامعه ی رنگارنگ کانادا خواند.
در ادامه، دکتر رضا مریدی، نماینده مردم ریچموندهیل در مجلس انتاریو، با حاضران سخن گفت. دکتر مریدی از حامیان همیشگی سازمان زنان بوده و تقریبا در تمامی جشن های این سازمان حضور داشته است. دکتر مریدی نیز خدمات این سازمان را ستود و میکروفن را به خانم کاتلین وین، رهبر حزب لیبرال انتاریو، سپرد. خانم وین از سوی خود و دولتش جشن بیست و پنج سالگی سازمان زنان ایرانی انتاریو را تبریک گفت و با اشاره به همکاری اش با افخم مردوخی، او را زنی خواند که در راه فعالیت های اجتماعی اش، خواب ندارد.

اعضای هیئت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو اعضای هیئت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو

اعضای هیئت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو

او همچنین افزود، خدمات این سازمان به افراد جامعه ی ایرانی، کمک کرده تا آنها زندگی تازه شان را بسازند و فرصت ها را بیابند و به موفقیت دست پیدا کنند.
خانم وین به انتخابات در پیش روی انتاریو در دوازدهم جون ۲۰۱۴ پرداخت و آن را انتخاباتی حساس خواند و از همه دعوت کرد تا در سرنوشت سیاسی خود مشارکت کنند.
افخم مردوخی، رئیس سازمان زنان، با اشاره به اینکه روز مادر است و خانم وین هم مادر و هم مادربزرگ، یک گلدان گل به ایشان اهدا کرد.
در ادامه آقای دیوید زیمر، وزیر بومیان انتاریو و نماینده مجلس انتاریو از حوزه ی ویلودیل، طی سخنانی از خدمات سازمان زنان، قدردانی کرد.
پس از این سخنرانی های کوتاه، نوبت به موسیقی رسید.
گروه موسیقی اینسو ـ آنسو با خوانندگی سلماز پیمایی با همراهی همسرش بابک تقی خانی (پیانو) و دیگر اعضای گروه، چندین ترانه اجرا کردند. بیشتر ترانه های سولماز، از فولکلور ایران سرچشمه داشت. او یکی دو ترانه ترکی نیز اجرا کرد.
پس از موسیقی نوبت به سخنران اصلی برنامه رسید. دکتر نیما نقیبی، استاد دانشگاه رایرسون در دپارتمان زبان سخنران این بخش مراسم بود. حوزه ی تخصصی دکتر نقیبی، تئوری ها و ادبیات پسااستعماری، مطالعات فمینیستی و تئوری های آسیب روانی. دکتر نقیبی به دلیل علاقه به ادبیات و تعهد به عدالت اجتماعی با سازمان های حقوق بشری و همچنین انجمن قلم کانادا همکاری داوطلبانه داشته. او سه سال پیش از سوی دانشگاه رایرسون با جشنواره فیلم دیاسپورا همکاری کرد و با برگزاری سخنرانی و نمایش شش فیلم بخش “داستان های زنان عرب و مسلمان” را در این جشنواره سازماندهی کرد.
دکتر نقیبی مقالات بسیاری در نشریات معتبر منتشر کرده است. او در حال حاضر روی روایت های زندگی زنان ایرانی در دیاسپورا با تمرکز روی تئوری های تراما، خاطرات و دلتنگی برای میهن کار می کند.
(امیدواریم به زودی ترجمه ی سخنرانی دکتر نقیبی را در شهروند منتشر کنیم.)
در ادامه مراسم، با اهدای یک لوح تقدیر به نماینده سازمان پرو بونو از همکاری این سازمان با سازمان زنان قدردانی شد و از همکاران کلینیک حقوقی رایگان در سازمان زنان که با حمایت سازمان پرو بونو ایجاد شده ، دعوت شد تا به روی صحنه بروند تا حاضران با این وکلای جوان آشنا شوند. شری درویش، یلدا ریاحی و فیروزه بهرامی در سازمان زنان ایرانی انتاریو خدمات حقوقی رایگان ارائه می دهند. در صورت نیاز به این خدمات می توانید با سازمان تماس بگیرید.
پس از آن از چهار نفر دانشجویی که بورس های تحصیلی را برنده شده بودند، دعوت شد تا جایزه خود را دریافت کنند. فریده یگانه، تینا حسامی و پگاه ملاحاجیان هر سه دانشجوی دوره فوق لیسانس دریافت کننده بورس سرلتی شدند و جوایز خود را از دست نوه های زنده یاد هما سرلتی دریافت کردند و شادی موسوی نیا دانشجوی دوره لیسانس دریافت کننده بورس مونته سوری، نیز جایزه خود را از دست خانم مینو مهاجر مدیر مدارس مونته سوری دریافت کرد.
بعد از اهدای این جوایز، افخم مردوخی با اشاره به اینکه مردان موفق همیشه زنان فداکاری را در کنار خود داشته اند، از پری مریدی، همسر دکتر مریدی دعوت کرد تا به روی صحنه برود و با یک گلدان گل روز مادر را به ایشان تبریک گفت.

افخم مردوخی رئیس سازمان زنان به خانم کاتلین وین روز مادر را با گلدان گل تبریک گفت

افخم مردوخی رئیس سازمان زنان روز مادر را به خانم وین تبریک گفت

به خانم کاتلین وین

همراه با صرف شام، مراسم قرعه کشی بین خریداران بلیت لاتاری برگزار شد و جالب اینکه هر دو برنده از بین آقایان بود و آنها نیز بخش قابل توجهی از پولی را که برنده شدند به سازمان زنان هدیه کردند.
در تشویق برندگان به یاری رسانی به سازمان، سارا علیمردانی، مجری و گرداننده مراسم سهم بسزایی داشت.
در هال بیرون سالن نیز حراج بی صدای کالاهایی که از سوی دوستداران سازمان به آنها اهدا شده بود، ادامه داشت و هر کسی که قیمت بیشتری بر روی برگه ی مقابل کالا گذاشته بود، در پایان کالای خود را با پرداخت قیمت آن تحویل می گرفت.
بقیه مراسم پخش ترانه ها و آهنگ های شاد توسط دی جی تکین بود.
اعضای هیئت مدیره و داوطلبان سازمان بسیار زحمت کشیده و شب بسیار خوب و شادی را برای همگان تدارک دیده بودند.
سازمان زنان ایرانی انتاریو، از فوریه ۱۹۹۸ که برای اولین بار قدم به آن گذاشتم و با جلسه ای هفده نفره روبرو شدم، تا امروز که ۴۰۰ تن را گردهم آورده و کاری کرده تا سیاستمداران در هر سطحی آن را ببینند و در مراسمش شرکت کنند، راهی طولانی را پیموده و پیشرفت های بسیاری کرده است. امروزه اعضای هیئت مدیره سازمان را اکثرا زنان جوان تحصیلکرده ای تشکیل می دهند که قوانین کار و تعامل با جامعه کانادایی را به خوبی می دانند و همین راز موفقیت سازمان زنان در آینده خواهد بود.

دوستان عزیز سازمان زنان ایرانی انتاریو، خسته نباشید.

آلبوم عکس های جشن بیست و پنجمین سالگرد سازمان زنان ایرانی انتاریو را در صفحه فیس بوک شهروند ببینید.