روابط عمومی فیلم مستند زندگی  و آثار هانیبال الخاص ۱۷ مهر ماه ۱۳۸۷ طی اطلاعیه ای خبر از ساخت این فیلم داد.

 

شهروند ۱۱۹۹ ـ پنجشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۰۸


 

روابط عمومی فیلم مستند زندگی  و آثار هانیبال الخاص ۱۷ مهر ماه ۱۳۸۷ طی اطلاعیه ای خبر از ساخت این فیلم داد.

ساخت و تولید فیلم مستند ویدئویی درباره زندگی و آثار هانیبال الخاص، نقاش معاصر آغاز شده است. در این فیلم که در سفر اخیر الخاص به ایران فیلمبرداری می شود، جمعی از نویسندگان، شاعران و نقاشان معاصر مانند: محمود دولت آبادی، محمد جواد خردمند، حسن صانعی، فرزانه آقایی پور، محمدعلی عمویی، احمد وکیلی، محمد بانگیز، رضا هدایت، نیلوفر قادری نژاد و ترانه صادقیان و… به اظهارنظر درباره آثار و شیوه آموزش الخاص پرداخته اند. و هانیبال الخاص نیز، خود درباره زندگی، تحصیلات، شیوه آموزش و اندیشه هایش سخنان آموزنده و مفیدی ارائه می کند.

کارگردانی این مستند بلند ویدئویی نخستین تجربه سینا یوسف نژاد است.

سایر عوامل آن عبارتند از:تهیه کنندگان: سینا یوسف نژاد و احمد زاهدی، تصویر بردار: احمد زاهدی، مدیر تولید: جهانگیر الوندی، دستیار کارگردان: نیوشا جی ناک، دستیار تهیه: سمیرا مرادی، تدوین: وحید صادقی صفت.

شایان ذکر است این فیلم با سرمایه شخصی تهیه کنندگان و برای حضور در فستیوالهای بین المللی و نمایش در مراکز و موسسات تخصصی نقاشی و دانشگاه ها تهیه و آماده می شود.

همچنین باید افزود که برای نخستین بار به شکل کامل و همه جانبه زندگی، افکار و آثار هانیبال الخاص این هنرمند پیشکسوت نقاش و مردمی معاصر در این فیلم مستند بلند به تصویر کشیده شده است.

برای مشاهده قطعاتی از فیلم و عکس های پشت صحنه و کسب اطلاعات بیشتر از روند تولید می توانید به وبلاگ این فیلم مستند در نشانی: www.hanibalfilm.blogspot.com مراجعه کنید.