شهروند- علی شریفیان: استفن هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کار فدرال در سخنرانی خود که در تورنتو ایراد کرد، به شدت به ایدئولوژی کمونیسم و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمله کرد و از کمونیسم با صفت «شیطان» سخن گفت. این سخنرانی در میهمانی شامی که برای جمع آوری کمک مالی جهت ساختن بنای یادبود ویژه قربانیان «کمونیسم» در اتاوا، برگزار شده بود، از سوی هارپر به عنوان سخنگوی اصلی ایراد شد.
در سال ۲۰۱۰ دولت فدرال با ساختن این بنای یادبود در پایتخت کانادا موافقت کرد. هارپر در قسمت دیگری از سخنرانی خود گفت در قرن بیستم شیطان ویرانگر کمونیسم باعث از دست رفتن جان یکصد میلیون نفر در چهار گوشه جهان شد. نخست وزیر کانادا یادآور شد در گذشته به نام کمونیسم و مارکسیسم و اکنون به نام تروریسم جنایات زیادی صورت می گیرد. همه این ایدئولوژی ها در یک چیز مشترک هستند و آن ویرانگری و خرابکاری آنهاست.
این سخنرانی هارپر لحن و محتوی سخنرانی های دوران جنگ سرد را داشت که وی از آن یاد کرد و گفت کانادا سهم خود را در آن دوران، دوران جنگ سرد در مبارزه با کمونیسم ادا کرد. در این پیوند هارپر از برایان مالرونی، نخست وزیر وقت محافظه کار کانادا در کنار رونالد ریگان، رئیس جهموری ایالات متحده آمریکا و مارگارت تاچر، نخست وزیر انگلستان که در تاریخ معاصر به «بانوی آهنین» مشهور است، یاد کرد.

Harper
در چند ماه اخیر میان روسیه و کشورهای غربی و از جمله کانادا بر سر بحران اکراین کشمکش نگران کننده ای به وجود آمده است. کانادا در این پیوند تحریم هایی را علیه روسیه شروع کرده و به نیروهای ناتو که در اروپای شرقی مستقر هستند، پیوسته و با آنها علیه روسیه و در جلوگیری از مداخلات پوتین در اکراین همکاری می کند.