شهروند ـ علی شریفیان: روز سه شنبه در پنجمین روز مسابقات جام جهانی در برزیل، تیم ملی فوتبال برزیل در دومین دیدار خود به مصاف مکزیک رفت. بسیاری بر این باورند که تیم برزیل شانس مسلم قهرمانی بیستمین جام جهانی است. بویژه اینکه میزبان بازی هاست و در خانه خودش بازی می کند اما این تیم در دومین دیدار خود در مقابل مکزیک با نتیجه صفر بر صفر به تساوی رسید و چندبار تا آستانه خوردن گل از مکزیک هم رسید.

برزیل در بازی اولش در مقابل کرواسی هم با کمک آشکار داور ژاپنی به پیروزی سه بر یک رسید. داور ژاپنی به گفته بسیاری از مفسران با گرفتن یک پنالتی مشکوک و بعد از آن با چشم پوشی از یک خطای آشکار روی گل سوم آنها، عملا یار دوازدهم برزیل بود

julio-cesar.

در مسابقه در مقابل مکزیک، مکزیکی ها با درخشش گیلرمو اوچوا در تمام نود دقیقه بازی به فورواردهای ابر ستاره برزیل اجازه ندادند به نتیجه ای برسند. اوچوا با درخششی بی نظیری ستاره این مسابقه شد. از سوی دیگر اما جولیس سزار دروازه بان برزیل هم با چند عکس العمل عالی خود و مقاومت با موج های متعدد حملات مکزیکی ها تیم خود را از فاجعه بزرگتر حفظ کرد. این دروازه بان، سنگربان تیم فوتبال تورنتو است و او هم توانست نقشی پررنگ در این مسابقه و دستیابی برزیل به یک امتیاز داشته باشد. جولیوس سزار که یکی از بهترین دروازه بانان جهان است برای کوئینز پارک رنجرز انگلستان بازی می کند اما در فصل گذشته به صورت قرضی در اختیار تیم فوتبال تورنتو بوده و برای این تیم دروازه بانی کرده است.