کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ـ پزشکان بهداری زندان رجایی شهر کرج، وضعیت لطیف حسنی را که امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۳، در پنجاهمین روز از اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، اضطراری تشخیص داده‌اند. همچنین رضا شهابی زندانی سیاسی که از ٣۵ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده، در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا شهابی این فعال کارگری و زندانی سیاسی روز یک‌شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۳، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در‌‌‌‌ همان روز در اعتراض به این انتقال دست به اعتصاب غذا زد. وضعیت جسمی این زندانی بسیار وخیم گزارش شده است.
بنابه گفته منابع آگاه از این زندانی سیاسی، وی تاکنون وزن زیادی را از دست داده و افت فشار خون پیدا کرده است. و در شرایط خطرناکی به سر می‌برد.
گفته می‌شود تاکنون هیچ‌یک از مسئولان جوابگوی خواسته‌های وی نبوده‌اند.

لطیف حسنی ـ رضا شهابی در اعتصاب غذا

لطیف حسنی ـ رضا شهابی در اعتصاب غذا

رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه بنا بر رای دادگاه تجدید نظر تهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.
از سوی دیگر پزشکان بهداری زندان رجایی شهر کرج، وضعیت لطیف حسنی را در پنجاهمین روز اعتصاب غذا اضطراری تشخیص داده‌اند. وی در شرایط خطرناکی قرار دارد.
لطیف حسنی روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی، عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانیان سیاسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و همچنین اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی در زندان مرکزی تبریز، دست به اعتصاب غذا زد.
وی پس مدتی از زندان مرکزی تبریز به قرنطینه زندان اوین و سپس به بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج منتقل شد؛ ولی حاضر نشد تا زمانی که به بند زندانیان سیاسی منتقل و اصل تفکیک جرایم در موردش اجرا شود، دست از اعتصاب غذای خود بکشد.
گفتنی ست چهار زندانی کرد که با حکم اعدام روبرو هستند، نیز همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند.