بنیاد برومند: مصلای نماز جمعه شهر شیراز روز جمعه گذشته (۲۰ تیر ۱۳۹۳) محل برگزاری مراسم اجرای حکم شلاق چهار نفر در مقابل دیدگان مردم بود. به گزارش سایت خبری «شیرازیس» دو نفر از این چهار نفر متهم به روزه خواری از طریق «شرب خمر» بوده اند

shalagh.

متن این گزارش به این شرح است: «به گزارش شیرازیس، با حکم دادستان شیراز حکم شلاق چهار مجرم در روز جمعه قبل از برگزاری مراسم نماز جمعه شیراز و در حضور عموم مردم در کنار مصلی نماز جمعه اجرا شد.
بنا براین گزارش، دو نفر از این مجرمین به جرم سرقت به مجازات شلاق محکوم شده اند و دو نفر دیگر دائم الخمر بوده و در ماه مبارک رمضان نیز در ملأعام اقدام به شرب خمر کرده اند که بنا به حکم دادگاه و دادستان شیراز مستوجب اجرای حد شرعی در ملأعام گردیدند.
اغلب مردم حاضر در محل از اجرای حکم شلاق مجرمین احساس رضایت کرده و با سربرآوردن تکبیر در محل، اجرای حد شرعی و حکم مجازات اسلامی در جامعه را لازم دانسته چون این اقدام باعث عبرت گرفتن افراد جامعه و ترس و دلهره افتادن در دل مجرمین خواهد شد و از دستگاه قضایی بابت برخورد قاطع با مجرمین تشکر کردند و از مسئولان دستگاه قضایی خواستند تا این اقدام مقطعی نباشد و در خصوص کلیه مجرمان برخورد قاطع صورت گیرد تا امنیت کامل در جامعه برقرار شود و در این صورت کسی خیال اقدام به اعمال خلاف قانون را به عقل خود راه نخواهد داد.
تعداد زیادی از مردم روزه دار حاضر در محل نیز خواستار برخورد جدی با اشخاصی که اقدام به روزه خواری در جامعه می کنند و تعدادی از واحدهای تجاری همچون رستوران ها، ساندویچی ها و … که در طول روز اقدام به فروش ساندویچ و … می نمایند، شدند.»