israeli-supporter

شهروند علی شریفیان: از درگیری خونبار اسرائیل با حماس بیش از دو هفته می گذرد. از زمان آغاز درگیری ها خبرهای مربوط به این جنگ عمدتا یک سویه بازتاب زیادی داشته و تظاهرات زیادی به نفع یا علیه اسرائیل و حماس در نقاط مختلف جهان و از جمله در شهرها و مناطق مختلف کانادا برگزار شده و می شود.

روز یکشنبه ۲۰ جولای ۲۰۱۴ به دعوت سازمان یهودیان مونترال جلسه بزرگی در مرکز این سازمان تشکیل شد و از همگان دعوت شد که در این جلسه برای بحث و تبادل نظر و پیدا کردن راه حلی حضور یابند. پیش از شروع این جلسه که در مرکز این سازمان در غرب مونترال تشکیل شد، دو گروه، یک گروه بزرگ با پرچم های اسرائیل و به طرفداری از روش خصمانه آن کشور در بمباران کردن مردم غزه و گروه دیگری با شمار اندک با پرچم های فلسطین در جلوی محل تشکیل جلسه حضور یافتند و زیر نظر پلیس که با دقت اوضاع را در کنترل داشت، با دادن شعار، در دو طرف خیابان دست به تظاهرات زدند. اعضای این دو گروه کم کم شروع به بحث با یکدیگر کرده و در نهایت معلوم شد که همه تظاهرکنندگان خواستار اعلام آتش بس هستند. در جریان بحث و مناظره ها یک خانم که پرچم اسرائیل را در دست داشت، برخوردی با یک طرفدار فلسطینی پیدا کرد، اما آسیبی ندید.

در جلسه هایی که تشکیل شد حدود سه هزار نفر که اکثریت قریب به اتفاق آنها یهودی و یا طرفدار اسرائیل بودند، شرکت کردند. چند تن از اعضای جامعه یهودیان مونترال در این جلسه سخنرانی کردند. کنسول اسرائیل در مونترال هم در این جلسه حضور داشت و پس از سخنرانی ها به خبرنگاران رسانه ها گفت با توجه به اینکه تروریست های حماس رهبری غزه را بر عهده دارند و از مردم خود برای عملیات تروریستی خود استفاده می کنند و دست از راکت پرانی بر نمی دارند، اسرائیل چاره ای جز دفاع از خود ندارد.

تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از مردم غزه در بمباران هوایی و حملات زمینی ارتش اسرائیل جان باخته اند و اسرائیل هم حدود ۲۰ نفر تلفات داشته است.