shadi-amin

عدالت برای ایران: فیلم مستند “لحظه‌های آخر” ساخته شادی امین و با تهیه کنندگی “عدالت برای ایران”، برنده لوح افتخار دومین جشنواره آنلاین فیلم “صداهای امروز زنان” با عنوان “تجارت زنان: صداهای متحد علیه خشونت” شد.

فیلم لحظه‌های آخر (Final Moments) ساخته سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار موضوع تجاوز به دختران باکره پیش از اعدام را که در دهه ۶۰ شمسی و در برخی از زندان‌های ایران علیه زندانیان سیاسی زن اعمال شده، مستند کرده است. این مستند بر اساس شهادت بیش از ۲۰۰ تن از قربانیان و شاهدان شکنجه جنسی ساخته شده است.

شادی امین، از مدیران عدالت برای ایران است و ساخت فیلم‎های مستند “کنفرانس پکن و زنان تبعیدی”، “زنان و هنر زندگی”، “مرغان مینا سکوت نمی‌کنند”،”اپوزیسیون تبعیدی و کنفرانس برلین” و “شبهای بی‌نهایت زنان زندانی” را در کارنامه خود دارد.

در رقابت‌های امسال ۴۶ فیلم از کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و جنوبی، اروپا و آمریکای شمالی در بخش های داستانی، مستند، تجربی و دانشجویی در این جشنواره شرکت داشتند.

ازدواج اجباری، قاچاق زنان، آزار و اذیت جنسی و همچنین تمایلات جنسی و آزادی جنسی از جمله موضوعاتی هستند که هرکدام از این فیلم‌ها به نوعی آنها را مطرح کرده‌ و از این طریق دسترسی زنان به حقوق بشر‌ در سراسر جهان  به ویژه در جوامع با اکثریت مسلمان را به چالش کشیده‌اند.

“صداهای امروز زنان” به دنبال توانمندسازی زنانی است که در کشورهایی با اکثریت مسلمان زندگی می‌کنند و این هدف را از طریق ترویج آزادی بیان و بلند کردن صدای آنها برای مبارزه در راه حقوق مدنی، اقتصادی، سیاسی و جنسیتی شان دنبال می‌کند.

فیلم مستند لحظه‌های آخر را می توانید به صورت آنلاین در تارنمای این فستیوال تماشاکنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به اشتراک بگذارید.

http://womensvoicesnow.org/watchfilm/final_moments

سایر فیلم‌های برنده شده در این فستیوال  نیز در وب سایت فستیوال دردسترس هستند.