prisoners--uromieh

خبرگزاری هرانا ـ وضعیت هفت تن از زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان ارومیه وخیم می باشد.   علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد، همن حسن زاده، علی افشاری، کیوان اسماعیلی مامدی و بهروز آلخانی هفت زندانی کُردی هستند که در شرایط وخیم جسمی به سر برده و نیاز به مداوا در بیمارستان دارند.

بنا‌به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حالیکه این هفت تن همگی نیاز به جراحی و مداوا در خارج از زندان و در محیط بیمارستان دارند، از اعزام آنان به بیمارستان جلوگیری می شود و این امر شرایط جسمانی این افراد را شدیدا در مخاطره قرار داده است.

بر اساس این گزارش، علی احمد سلیمان که از دیسک کمر و نارسایی بینایی دست و پنجه نرم می کند از هرگونه درمان در زندان اورمیه محروم است.  مصطفی علی احمد از دیگر زندانیان سیاسی کرد در ارومیه نیز با بیماری سنگ کلیه  و عفونت کلیه مواجه است ولی مسئولان زندان از اعزام وی برای درمان جلوگیری می کنند.

هیمن حسن زاده دیگر زندانی سیاسی است که در زمان دستگیری به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ایران زخمی شد و اکنون بر اثر شدت جراحات، دچار عفونت شده و دو انگشتش از کار افتاده اند، با این حال در بین زندانیان عادی نگهداری می شود و تحت درمان قرار ندارد. علی افشاری زندانی سیاسی محکوم به اعدام هم در زندان ارومیه دچار عفونت جسمانی است و از حق درمان محروم مانده است.

کیوان اسماعیلی مامدی به دلیل عفونت دهان و چشم از ماسک استفاده می کند و گزارش شده با وجود آسیب های جدی تحت مراقب پزشکی قرار نمی گیرد.