Mohammad-Rahimian

طرح و برنامه ریزی و مدیریت مالی راهکار مناسبی است که می تواند در زمان بروز آثار و تشخیص بیماری و شرایط بد اقتصادی به کمک یک فرد بیاید.

از عوامل موثر در نرخ بیمه های عمر و سلامتی به دلیل ریسک فاکتورهایی در این خصوص، می توان به الکل، سیگارت، سیگار، ماری جوانا اشاره کرد. در شرکت های بیمه شرایط سلامتی افراد با کدگذاری هایی نظیر R1 تاR9 وP1 تا P5درجه بندی می شوند. افراد با توجه به سابقه و نتیجه آزمایششان می توانند از تخفیف هایی در صورت شرایط مناسب، و افزایش نرخ در صورت شرایط نامطلوب برخوردار شوند.

از دست دادن عزیزان،مبتلا شدن به بیماری،تغییر وضعیت شغلی،بازنشستگی می تواند تاثیر زیادی در زندگی هر یک از ما به وجود آورد.

در شرایط معمولی وقتی انسان از انجام دادن کاری لذت می برد از مناطق پایینی مغز موادی به نام دوپامین و نوراپی نفرین ترشح می شود که به انسان احساس لذت و پاداش دست می دهد و موجب ترغیب او به تکرار آن عمل می شود. یکی از آثار مهم مواد مخدر فعال کردن همین سیستم است. چون سیستم پاداش در مغز آنها تقویت شده، تمایلی شدید به تکرار مصرف آنها پیدا می کنند.

مواد مخدر به تمامی ترکیبات شیمیایی گفته می شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری مغز شود. مثل حالت سرخوشی و لذت، خواب آلودگی و سستی.

مواد مخدر مصرف جمعی یا اجتماعی، معمولن جهت آرامش بخشی یا در مواقع خاص جهت دستیابی به انرژی بیشتر استفاده می شوند. برخی از این مواد در بسیاری از ورزش ها ممنوع و غیر قانونی است. اصلی ترین این مواد مخدر مصرف جمعی،شامل مشروبات الکلی، مصرف تنباکو و همچنین کافئین ها می باشند .

 

مشروبات الکلی

برای بسیاری از افراد، نوشیدن مقدار متعادل الکل نه تنها مضر نبوده، بلکه حتا ممکن است برای سلامتی هم مفید باشد. یکی از این موارد، مصرف شراب است که می تواند موجب کاهش خطر برخی مشکلات قلبی شود. برای بیشتر زنان و بیشتر افراد بالای ۶۵ سال نوشیدن مقدار متعادل الکل یعنی کمتر از سه بار در طول روز یا هفت بار در طول هفته.

برای مردان زیر ۶۵ سال این مقدار متعادل یعنی کمتر از چهار بار در طول روز یا ۱۴ بار در هفته می باشد .

برخی افراد هرگز نباید الکل مصرف کنند شامل معتادان به الکل، کودکان، زنان باردار و افرادی که داروی خاصی مصرف می کنند و همچنین افرادی با شرایط خاص و توصیه پزشکی.

مصرف بیش از حد متعادل الکل می تواند خطرناک باشد. نوشیدن بی رویه الکل می تواند به سوءمصرف الکل و اعتیاد (دایم الخمری)، جراحات، بیماری های کبد، بیماری های قلبی، سرطان و سایر مشکلات برای سلامتی، منجر شود. این موضوع حتا می تواند مشکلاتی در خانه، محل کار و در جمع دوستان به وجود آورد.

اقتباس: سازمان غذا و دارو

مشاور علمی پزشکی شرکت بیمهInsufin،آقای دکتر پژمان حنیفی مقدم (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.comتماس بگیرید.

https://www.facebook.com/Insufin

www.youtube.com/sherkatbimeh

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.