شهروند- علی شریفیان به گزارش خبرگزاری ها و از جمله خبرگزاری فرانسه هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه واردات هرگونه محصول کشاورزی و دامپروری کانادا را به این کشور برای مدت یک سال تحریم کرد. این تحریم مقابله به مثل روسیه با کاناداست که در جریان بحران اکراین تاکنون در زمینه های مختلف روسیه را تحریم کرده است. تصمیم به تحریم روسیه از سوی کانادا با هماهنگی کامل با کشورهای دوست و متحد از جمله ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا از سوی کانادا صورت گرفته است. در موج آخر تحریم ها علیه روسیه، کشورهای متحد غربی از جمله بانک های اصلی و بزرگ این کشور را تحریم کرده اند.

روسیه یکی از بازارهای نسبتا بزرگ برای مصرف گوشت تولیدی دامپروری های کاناداست و حدود سه درصد اینگونه تولیدات دامپروری کانادا به آن کشور صادر می شده است. ارزش سه درصد تولیدات گوشتی کانادا به میلیون ها دلار در سال می رسد. گروهی از دامپروران کانادایی بویژه در این فصل که زمان بیشترین صادرات محصولات آنهاست، برای پیدا کردن مشتری برای تولیدات خود نگران شده اند. گروهی از کارشناسان اینگونه امور اما در تحلیل های خود گفته و می گویند که تولیدات گوشتی کانادا در بازارهای جهانی به خاطر مرغوبیت آن به اندازه کافی مشتری دارد و تنها زمان می برد تا جایگزینی برای روسیه برای صدور این محصولات پیدا شود و تاکید کرده اند به دلیل اینکه گوشت های تولیدی به صورت یخزده نگهداری می شوند نباید خیلی نگران بود.

beafبنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه قصد دارد تولیدات گوشتی و کشاورزی جمهوری های سابق خود را جانشین محصولات وارداتی کانادا بکند.