شهروند- علی شریفیان توماس مولکر، رهبر ان دی پی با نوشتن مقاله تحلیلی کوتاهی درباره مناقشات خاورمیانه و مواضع یک سویه استفن هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کار به نفع اسرائیل از این مواضع انتقاد کرده و خواستار تغییر بنیادی در برخورد کانادا با مسائل حساس این منطقه شده است.

در این مقاله که روز یکشنبه دهم آگوست در تورنتو استار منتشر شده است، توماس مولکر ضمن مرور حوادث خونباری که در بیش از یک ماه گذشته در زد و خوردهای خشونت آمیز و حمله گسترده اسرائیل به غزه و راکت پراکنی های حماس به اسرائیل در قسمتی از مقاله خود (نقل به معنی) نوشته است در تمام این سالها و حالا بویژه در یک ماه اخیر این مناقشات باعث جان باختن هزاران تن از مردم شده و در سوی دیگر چند میلیون نفر در ترس و نگرانی زندگی می کنند. مولکر یادآور شده که جک لیتون بر این باور بوده که کانادا باید به عنوان میانجی صلح در این منطقه پرآشوب حضور فعالی داشته باشد.

مولکر در قسمت دیگری از مقاله خود می نویسد که ما کانادایی ها خواستار اتخاذ سیاستی متوازن و حضوری فعال و موثر در آن منطقه هستیم و نه اینکه به خاطر مواضع یک جانبه هارپر و محافظه کاران در خاورمیانه به حاشیه رانده شویم. مولکر سپس افزوده من افتخار می کنم رهبری حزبی را بر عهده دارم که تنها حزب کاناداست که از تلاش های فلسطینی ها برای ارتقاء جایگاهشان در سازمان ملل متحد حمایت کرده و سعی در نزدیک کردن و صلح میان نمایندگان اسرائیل و فلسطین کرده و می کند.

thomas-mulcair

ان دی پی پشتیبان جدی حقوق بشر و احترام به آن برای همگان است. یادآوری آن که توماس مولکر نماینده انتخابی مردم حوزه اترومونت مونترال است. اترومونت مونترال محل سکونت گروه قابل توجهی از کانادایی های یهودی تبار در مونترال، کبک و کاناداست.