Mohammad-Rahimian

فرآیند کلرزنی امروزه یکی از متداول ترین روش های استریل کردن آب استخرهای سرپوشیده است، اما این روش کم هزینه و کارآمد، معایبی نیز دارد که یکی از این مشکلات می تواند تاثیر مضر آن بر سلامتی کودکان سن ۷ تا ۸ ساله باشد. استفاده طولانی مدت و مدام از این استخرها می تواند در سیستم تنفسی و عصبی آنان تاثیر نامطلوبی بگذارد. احتمال دارد که کودکان مشکلاتی در بینایی شان احساس کرده و همچنین تورم و سوزش در چشمها، گلو، بینی و گوش هایشان پدید آید و نیز تاثیر منفی بر سیستم تنفسی آنان بگذارد. کودکان مشکلات تنفسی را تجربه کرده و سرفه های مکرر و سخت از قفسه سینه ((wet- soundingخواهند داشت. آنها همچنین تب و لرزهای ناگهانی و غیر قابل کنترلی خواهند داشت.کودکانی که هر یک از این نشانه ها را داشته باشند باید سریع به اورژانس منتقل شوند.

پس از اینکه شنای کودک تمام می شود، سوزش و سرخی در اطراف چشم ها، بینی، دهان و گوش هایشان را بررسی کنید. اینها می تواند نشانی از کلر باشد.

با اینکه شنا یکی از لذت بخش و مفرح ترین ورزش هاست و آبتنی در استخرها می تواند تسکین بخش بوده و آرامش مورد نیاز در مقابله با گرمای تابستان را فراهم کند، متخصصان هشدار می دهند که ممکن است کودکان در صورت قورت دادن آب کلردار استخر بیمار شوند. این مساله بسیار متداول است که آب استخر در حین بازی و شور و هیجانات کودکان، وارد دهانشان شود. حتا ممکن است برخی از کودکان علیرغم هشدار والدینشان از آب استخر بنوشند. آب محیط بسیار مناسبی برای رشد و انتقال میکروب ها و موجودات ذره بینی است که موجب بیماری هایی مانند هپاتیت، تب تیفوییدآ، اسهال آمیبی و باسیلی، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم می شوند. این قبیل موجوات میکروسکوپی محیط های گرم و مرطوب همراه با غذای کافی را ترجیح می دهند.

یکی از پزشکان مرکز اورژانس در بیمارستان مرکزی میدولند در نیوجرسی برای کمک به والدین جهت حفاظت از فرزندانشان توصیه کرده است که والدین به علایم و نشانه هایی که از چند ساعت تا۷۲ ساعت پس از شنا ممکن است بروز کند، توجه کنند. اولین نشانه بروز مشکل معمولن شامل ناراحتی معده و استفراغ، سرفه های مداوم، آشفتگی، تنگی نفس و کوفتگی می باشد.

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش و درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

مشاور علمی پزشکی شرکت بیمه، آقای دکتر پژمان حنیفی مقدم (ایمونولوژیست)

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه برای ما به آدرس ایمیل news@insufin.comارسال دارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیلnews@insufin.comبا ما در میان بگذارید.

www.youtube.com/sherkatbimeh

   https://www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.