کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فهرست اولیه داوران مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ را اعلام کرد که در این میان نام هیچیک از داوران ایرانی به  …


شماره ۱۲۰۱ ـ پنجشنبه ۳۰ اکتبر ۲۰۰۸


 

فهرست اولیه داوران جام جهانی ۲۰۱۰ اعلام شد


 

کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فهرست اولیه داوران مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ را اعلام کرد که در این میان نام هیچیک از داوران ایرانی به چشم نمی خورد.

به گزارش سایت فیفا، این کمیته به ریاست "آنخل ماریا ویار لیونا" نایب رییس فیفا، فهرست ۳۸ نفره ای از داوران را انتخاب کرده است که از این میان اسامی نهایی داوران مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی انتخاب خواهند شد.

تمامی داوران انتخاب شده از سال ۲۰۰۶ تاکنون در سمینارهای مختلفی که توسط فیفا برگزار شده، شرکت کرده و در رقابت های بین المللی به قضاوت پرداخته اند.


 

ورزشکارمصری فاتح مسابقات اسکواش قهرمانی جهان


 

مسابقات اسکواش قهرمانی جهان که از ۲۲ مهرماه سال ۲۰۰۸ به میزبانی منچستر انگلیس در جدول اصلی ۳۲ تایی جریان داشت با قهرمانی "آشور رامی" مصری به پایان رسید.

دیدار نهایی سی دومین دوره این رقابتها، بین آشور و کریم درویش دو بازیکن برتر مصری برگزار شد که در نهایت آشور توانست در مدت ۶۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر ۱ فاتح این رقابتها شود.

اشور ۲۱ ساله که از سال ۲۰۰۴ در مسابقات PSA حضور دارد در رده بندی این سازمان در سال ۲۰۰۸ Sep چهارم است.
مسابقات اسکواش قهرمانی جهان از سال ۱۹۷۶ تاکنون هرساله برگزار می شود، قدمتی ۳۲ ساله دارد که اولین قهرمان این مسابقات در سال ۱۹۷۶ "جیوف هانت" استرالیایی بود و در سال ۲۰۰۷ عمرشبانای مصری این عنوان را از آن خود ساخت.


 

ژاک روگ دوباره نامزد ریاست IOC می شود


 

ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، اعضای این کمیته را از برنامه خود برای شرکت در انتخابات آینده ریاست IOC مطلع کرد.

تا کنون هیچ یک از اعضای IOC نامزدی خود را اعلام نکرده اند و روگ ۶۶ ساله احتمالا بدون وجود رقیب دیگری در انتخابات برنده خواهد شد.

روگ بلژیکی به عنوان هشتمین رییس کمیته بین المللی المپیک از زمان تاسیس این کمیته در سال ۱۸۹۴ یعنی دو سال قبل از برگزاری اولین دوره بازی های المپیک مدرن، جانشین "خوآن آنتونیو سامارانش" شد.

روگ در زمانی ریاست کمیته بین المللی المپیک را بر عهده گرفت که این کمیته به خاطر رسوایی فساد "سالت لیک سیتی" و رشوه دهی اعضای کمیته در ازای دریافت رای، دچار بحران شده بود.

به دنبال این رسوایی که اعتبار IOC را زیر سئوال برد، تعدادی از اعضا مجبور به ترک کمیته و تعدادی دیگر توبیخ شدند.

ژاک روگ که برای نخستین بار ریاست کمیته بین المللی المپیک در بازی های زمستانی سالت لیک سیتی در سال ۲۰۰۲ و سپس بازی های المپیک تابستانی آتن در سال ۲۰۰۴ را بر عهده داشت، ۴۰ سال است چه به عنوان ورزشکار و چه به عنوان یک مقام مسئول به نوعی با المپیک درگیر است.


 

تساوی اینتر و شکست رم


 

هفته هشتم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های ایتالیا(سری A)  با پیروزی میلان، تساوی اینتر و شکست رم همراه بود. در ورزشگاه سن سیروی شهر میلان، تیم فوتبال اینتر، صدرنشین رقابت‌ها برابر جنوا به تساوی بدون گل دست یافت. رم در زمین اودینزه ۳ بر یک شکست خورد. دی‌ناتاله(۱۰ و ۵۱) و آنتونیو فلورو فلورس(۲۲) برای میزبان گلزنی کردند و تک گل رم را فرانچسکو توتی در دقیقه ۷۴ به ثمر رساند.

میلان نیز با تک گل دقیقه ۸۰ کاکا برابر آتالانتا به برتری رسید.

نتایج مسابقات:

اودینزه (۳) – رم (۱)

سامپدوریا (۲)- بولونیا (۰)

رجینا (۲)- لچه (۰)

لاتزیو (۰) – ناپولی (۱)

کالیاری (۲)- کیه‌وو (۰)

آتلانتا (۰) – میلان (۱)

اینتر (۰) – جنوا (۰)


 


 

جایزه اسطوره اینتر در دستان مالدینی


 

"پائولو مالدینی" اسطوره باشگاه آث میلان جایزه "فاکتی" را به دلیل بی طرفی و جوانمردی و همچنین توانایی مثال زدنی که در زمین مسابقه نشان می دهد، از آن خود کرد.

  این بازیکن باتجربه که تاکنون ۶۲۴ بار پیراهن روسونری را بر تن کرده و ۲۹ گل نیز به ثمر رسانده است، یکی از آن تعداد معدود اسطوره هایی است که همچنان بازی می کند.

جایزه مذکور برای گرامیداشت یاد "جیاچینتو فاکتی" رئیس سابق باشگاه اینترمیلان است که دو سال قبل بر اثر بیماری سرطان در ۶۴ سالگی درگذشت.

فاکتی بازیکن بزرگی برای اینتری ها بود که چهار قهرمانی اسکودتو و دو قهرمانی در اروپا را همراه با نراتزوری در کارنامه داشت. او همچنین ۹۴ بار نیز پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن کرد و قهرمانی اروپا در سال ۱۹۶۸ و نایب قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۰ از افتخاراتش است. بر طبق آنچه که "جیان‌فلیس فاکتی" پسر اسطوره اینتر اعلام کرد، جایزه امسال به مالدینی تعلق گرفت که یک بازیکن جوانمرد در داخل زمین است و همیشه الگو و نمونه بارزی برای دیگران می باشد.

پسر فاکتی همچنین از احداث یک ساختمان مطالعاتی برای معالجه بیماران سرطانی به نام پدرش خبر داد.