نمایشگاه عکس های تیتکا صدیقی با عنوان Eternal Inca از روز پنجشنبه اول اپریل در گالری کوئین گشایش یافت. در این نمایشگاه تیتکا صدیقی مجموعه ای از مشاهدات خود از بناهای شاخص تمدن اینکا و زیبایی های دره مقدس، واقع در کوه های آند در کشور پرو را در معرض تماشا قرار می دهد.

به تیتکا می گویم در راه آمدن به نمایشگاه، فکر می کردم که آیا عکاس زن است یا مرد، چون چنین اسمی تا به حال نشنیده بودم. شایدم بیشتر تصورم این بود که عکاس باید مرد باشد و لابد برای زنان رفتن به چنین کوه و دره ای باید کار سختی باشد. تیتکا می گوید که معنی اسمش گل لاله است و این نامی مازندرانی ست. و البته که تیتکا دختری به لطافت گل است که مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی معماری دارد و علاوه بر فعالیت حرفه ای در این زمینه، به کار عکاسی نیز اشتغال دارد. او در این راه توانسته عکاسی و معماری را با هم هماهنگ کند به طوری که در تصاویرش تلفیق هندسه و نور در یک زمینه به نمایش درآمده است.

تیتکا بناهای قدیمی را که ریشه در افسانه های دیرین و گاه فراموش شده دارند، تحسین می کند. او چه در چشم اندازی نهفته در دامان کوه و چه در قالب زندگی مدرن اجتماعی امروزی، دوربین خود را به مثابه ی ابزاری برای ارتباط ما با گذشته و برای ثبت سمفونی تصویری از تاریخ غنی تمدن های پیشین به خدمت می گیرد.

تیتکا می گوید یک هنرمند فکر یک کار خلاقانه را از پیش در سر ندارد، اما هر کس دارای پیشزمینه ای از سالها یادگیری روش های دیدن، ارتقا دادن و گاه تجربه ی جهان بینی های متفاوت است. آنگاه که لحظه ی آفرینش فرا می رسد، اندوخته های هنرمند در کانون آن لحظه جمع می شوند.

عکس های زیبای تیتکا از سفر سال پیش او به کشور پرو، زندگی های ساده ی روستایی و تمدن پیچیده ی اینکاها در ماچوپیچو را در خود دارند.

این نمایشگاه در گالری کوئین به مدیریت ماهرخ آهنخواه در شماره ۳۸۲ خیابان کوئین شرقی تا ۱۳ اپریل ادامه دارد. ساعات نمایشگاه سه شنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر و شنبه از ساعت ۱ تا ۵ بعدازظهر است.

گالری کوئین میزبان نمایشگاه عکس های تیتکا صدیقی است

برای اطلاعات بیشتر از سایت گالری کوئین دیدن کنید.

www.queengallery.ca