تیم استقلال تهران با درخشش آرش برهانی به جمع مدعیان رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران پیوست. در این دیدار که از هفته دوازدهم و در  …


شماره ۱۲۰۱ ـ پنجشنبه ۳۰ اکتبر ۲۰۰۸

 


 

تیم استقلال تهران با درخشش آرش برهانی به جمع مدعیان رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران پیوست. در این دیدار که از هفته دوازدهم و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم استقلال تهران با نتیجه سه بر دو حریف خود را شکست داد و به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. "برهانی"‌ در این بازی سه گل وارد دروازه "محمد محمدی"‌ دروازه بان پیکان کرد تا علاوه بر ایستادن در صدر گلزنان لیگ برتر، خاطره تلخ دو سال ناکامی خود در این رقابت ها را به دست فراموشی بسپارد.

برهانی سال ۲۰۰۶ میلادی پس از درخشش در تیم پاس تهران به تیم النصر پیوست اما به دلیل عملکرد ضعیف از این تیم اماراتی اخراج شد.

برهانی سپس به تیم پاس بازگشت اما نتوانست موفقیت های خود را در این تیم ادامه دهد. مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران سال گذشته به استقلال تهران ملحق شد، اما روزهای تلخی را فصل گذشته در این تیم پشت سر گذاشت.

نوار موفقیت های تیم پیکان نیز با شکست مقابل استقلال تهران پس از ۱۰ هفته قطع شد تا این تیم نتواند بار دیگر به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود کند.

پیکانی ها پس از شکست دو بر یک در هفته دوم لیگ برتر باشگاه های ایران مقابل ذوب آهن اصفهان دیگر شکستی در کارنامه اش دیده نشد.

"سعید لطفی"‌ در دقیقه ۲۳ و "ایمان حیدری"‌ در دقیقه ۸۰ برای پیکان قزوین و "آرش برهانی"‌ در دقایق ۳۳ از روی نقطه پنالتی، ۳۷ و ۴۲ برای استقلال تهران در این دیدار گلزنی کردند.

"وحید طالب لو"‌ دروازه بان تیم استقلال تهران در دقیقه ۲۲ ضربه پنالتی "محمدرضا طهماسبی"‌ کاپیتان پیکان قزوین را مهار کرد.

تیم استقلال تهران از دقیقه ۵۲ به دنبال اخراج " یدالله اکبری"‌ ، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.


 

جدول رده بندی


 

۱- ذوب آهن اصفهان ۲۵ امتیاز

۲- پیکان قزوین ۲۴ امتیاز

۳- استقلال تهران ۲۱ امتیاز

۴ ـ پرسپولیس تهران ۲۱ امتیاز

۵- برق شیراز ۱۹ امتیاز

۶- مس کرمان ۱۸ امتیاز

۷- فولاد خوزستان ۱۸ امتیاز

۸- صبای قم ۱۵ امتیاز

تیم های ملوان بندر انزلی، داماش گیلان و سایپا به ترتیب با ۱۰، ۸ و ۷ امتیاز در رده های شانزدهم تا هجدهم جدول رده بندی قرار دارند.

 

جدول گلزنان

 

۹ گل :‌‌ آرش برهانی از تیم استقلال تهران

۷ گل:‌ کریم باقری و علیرضان نیکبخت واحدی از تیم پرسپولیس، ایگور کاسترو از ذوب آهن، اشپیتی آرفی از پیام مشهد و سید مهدی سید صالحی از پیکان قزوین

۶ گل: فریدو فضلی از صبای قم و محمدرضا خلعتبری از ذوب آهن اصفهان

۵ گل:‌ علی کریمی از پرسپولیس، محمدرضا طهماسبی از پیکان قزوین، اسماعیل فرهادی از ذوب آهن، میثم بائو از ابومسلم و رضا خالقی فر از مقاومت شیراز.