شهروند علی شریفیان: اولیویا چاو، نماینده پیشین ان دی پی در پارلمان کانادا و اکنون یکی از سه کاندیدای اصلی برای مقام شهرداری تورنتو روز سه شنبه در مرکز ستاد انتخاباتی خود در سخنرانی خطاب به خبرنگاران رسانه ها اعلام کرد که اگر در انتخابات شهرداری که ۲۷ اکتبر برگزار می شود، انتخاب شود، بر اساس برنامه ای که دارد مالیات فروش بر زمین و خانه های گرانقیمت را افزایش می دهد و با درآمد حاصل از آن که سالانه حدود ۲۰ میلیون chowدلار برآورد می شود، وضعیت تغذیه در مدارس را بهبود خواهد داد.

چاو خاطرنشان کرد قسمتی از این مبلغ را هم می توان برای بهبود ترافیک تورنتو هزینه کرد. وی توضیح داد قصد دارد مالیات فروش زمین و خانه های گران تر از دو میلیون دلار را از دو درصد کنونی به سه درصد افزایش بدهد که با این ترتیب می توان به ۳۶ هزار دانش آموز در تورنتو صبحانه و ناهار داد.

اولیویا چاو زمانی این طرح و برنامه خود را عرضه کرده که نتایج یکی از آخرین نظرسنجی ها که روز ۲۸ اگوست منتشر شده نشان داده که وی از ۲۷ درصد پشتیبانی رای دهندگانی که تصمیم خود را گرفته اند، برخوردار است. جان توری از حمایت ۳۷ درصد و راب فورد از سوی ۳۲ درصد مردم پشتیبانی می شوند.