Farhad-Farsadi-n

موسسه دولتی ناظر بر عملکرد شرکت های بیمه و موسسات مالی کانادا (فیسکو) در آخرین بررسی های خود عنوان کرده است که شرکت های بیمه ای که در انتاریو فعالیت می کنند بر اساس آمار خسارات- عملکرد مالی- شرایط بازار بیمه و دستورالعمل های اجرایی طی ۶ ماهه گذشته در جهت کاهش حق بیمه اتومبیل واکنش های متفاوتی داشته اند. در مجموع شرکت هایی که حدود ۲۵ درصد سهم بازار را دارا هستند به صورت میانگین ۵ درصد در حق بیمه ها نسبت به سال ۲۰۱۳ کاهش داشته اند که منطبق بر قولی است که برای امسال داده بودند. نظر شما خوانندگان محترم را به اسامی گروهی به قرار ذیل جلب می نماید:

 

شرکت بیمه                               کاهش در نرخ نسبت به سال گذشته        

                 ۱۲.۴۸Coachman Insurance Company

   ۶.۱۰     Co-operators General Insurance Company
                       ۳.۶۰ Coseco Insurance Company
         ۱۳.۶۰   Cumis General Insurance Company
                                                                                                                                                         ۸.۱۴ Farm’s Mutual
           ۱۰.۲۴Gore Mutual Insurance Company
    ۸Guarantee Company of North America
        ۱۰.۱۸Jevco Insurance Company(Intact)
           ۴.۵۷ RBC General Insurance Company
                                  ۶.۲۷   Unica Insurance Inc.

 

 

 بقیه شرکت های بیمه که سهمی حدود ۷۵ درصد بازار را دارا هستند به صورت میانگین فقط ۳.۵ درصد کاهش نشان داده اند که در مجموع شاهد کاهش نرخی حدود ۳.۹ درصد بوده ایم. این میزان از قولی که شرکت های بیمه برای کاهش در سال ۲۰۱۴ داده بودند کمی پایین تر است که تا آخر امسال فرصت خواستند تا باز هم در جهت کاهش تا مرز ۵ درصد تجدیدنظر کنند. در مقابل موسسه مالی و بیمه ای فیسکو که وظیفه نظارت بر بازار بیمه را به عهده دارد و حفظ حقوق خریداران بیمه برایش بسیار مهم است از جانب دیگر مراقبت از تعدیل صحیح حق بیمه را هم نظارت می نماید تا شرکت های بیمه متحمل ضرر و زیان نشوند، لذا بر همین اساس از ایشان گزارش عملکرد خسارتی را درخواست نموده که در آن نشان داده می شود که حجم خسارات پرداختی در حوادث گوناگون چگونه است تا متوجه شوند ریسک انباشته در کجا متمرکز شده است. بعد از مرحله شناسایی کار آسانتر شده و خبرگان بیمه قادر خواهند بود در مرحله کنترل از آثار زیانبار ریسک کاسته و حجم خسارات را کاهش دهند. در ۶ ماهه سال ۲۰۱۴ میزان خسارات پرداختی به قرار ذیل تقسیم بندی شده است.

farsadi - Copy

همانگونه که ملاحظه می فرمایید حدود ۷۰ درصد خسارات پرداختی مربوط به شخص ثالث و حوادث سرنشین است که نقطه تمرکز کارشناسان و مدیران ریسک می باشد و در نظر دارند تا با اعمال تکنیک های شایسته در جهت تقلیل ریسک و کاهش توسعه خسارت بکوشند.

از جانب دیگر هر سال بین یک الی دو میلیارد دلار در خسارات تقلب می شود که حتی ۲۰ درصد آن هم کشف نمی شود و این بار بالای غیرواقعی خسارت به سال بعد تحمیل شده و جامعه سالم بیمه ای را بیمار نشان میدهد. از این رو در سر لوحه همه امور اجرایی مبارزه با تقلب بیمه ای را همه دست اندرکاران در اولویت قرار داده اند و به شدت با آن برخورد می کنند.

چنانچه بعد از خسارت با طرف های درگیر از جمله یدک کش های اتومبیل یا تعمیرگاه های غیر مجاز با مشکل برخوردید حتما با مشاور بیمه ی خود مشورت کنید.

* فرهاد فرسادی   بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com