شهروند علی شریفیان: روز یکشنبه هفته گذشته هفتم سپتامبر اعضای حزب لیبرال حوزه انتخاباتی ریچموند هیل در یک همایش حزبی کاندیدای این حوزه انتخاباتی حزب خود را برای شرکت در انتخابات فدرال ۲۰۱۵ برگزیدند.

مجموعا چهار نفر و از جمله دو کانادایی ایرانی تبار، کاوه شهروز و مجید جوهری نامزد کاندیدایی حزب لیبرال از این حوزه انتخاباتی بودند. پس از شمارش آرا، اعلام شد در مجموع ۱۰۴۳ رای به صندوق ریخته شده و در نهایت و پس از حذف مرحله به مرحله، مجید جوهری به کاندیدایی حزب لیبرال در

Majid-Jowhari-Hحوزه ریچموند هیل انتخاب شد.

این حوزه انتخاباتی از سال ۲۰۰۳ به حوزه های انتخاباتی پارلمان کانادا افزوده شده است و از سال ۲۰۰۴ تا انتخابات دوره گذشته در سال ۲۰۱۱ نماینده این حوزه انتخاباتی برایان ویلفرت از حزب لیبرال بوده است. در انتخابات ۲۰۱۱ کوستاس منه گاکیس از حزب محافظه کار موفق شد با اختلاف ۴۴۰۷ رای نماینده حزب لیبرال را شکست بدهد و به پارلمان راه یابد.

مجید جوهری در یک خانواده متوسط به دنیا آمده و از ۳۵ سال پیش به کانادا مهاجرت کرده و از ۱۴ سال پیش در ریچموند هیل زندگی می کند. او متاهل و دارای دو فرزند است. جوهری دانش آموخته ی دانشگاه یورک، دانشکده بازرگانی شولیک است. او بنیانگذار و مدیرعامل شرکتی است که در زمینه های تخصصی مشاوره می دهد و در شرکت ها و حوزه های مختلفی تجربه ی کار دارد. جوهری علاقه ویژه ای به ورزش هاکی، ورزش ملی کانادا دارد.

شهروند انتخاب ایشان را به کاندیدایی حزب لیبرال از حوزه ی ریچموندهیل تبریک می گوید.

گفتنی است از همین حوزه، مایکل پارسا، کاندیدای سرشناس ایرانی تبار حزب محافظه کار رقیب مجید جوهری در انتخابات فدرال۲۰۱۵ است.