شهروند- علی شریفیان: تورنتو استار در گزارشی که روز چهارشنبه ۱۰ سپتامبر منتشر کرده به نقل پاسخ ها و توضیحات دکتر رضا مریدی، وزیر مسئول آموزش عالی، کالج ها و دانشگاه های دولت انتاریو به انتقادات «مرکز کانادایی سیاست های آلترناتیو» درباره شهریه دانشگاه های انتاریو پرداخته است. «مرکز کانادایی سیاست های آلترناتیو» دولت انتاریو را در مورد میزان شهریه رشته های کارشناسی (لیسانس) مورد انتقاد قرار داده و برآورد کرده که شهریه

بازدید دکتر رضا مریدی از مراکز تحقیقی

بازدید دکتر رضا مریدی از مراکز تحقیقی

تحصیل در دانشگاه های انتاریو به طور متوسط به مبلغ ۸۴۷۴ دلار در سال می رسد. این مرکز با انتشار گزارش انتقادی خود مدعی شده که با این ترتیب شهریه تحصیلات عالی در انتاریو از تمام استانهای کانادا بیشتر و در جایگاه اول قرار دارد.

به گزارش تورنتو استار دکتر رضا مریدی این انتقاد را نادرست خوانده و گفته است اکثرا مبلغ کل شهریه دانشگاه ها را می بینند و در حالی که اگر کمک های مالی و وام هایی که دولت به دانشجویان می دهد و همینطور تخفیف ۳۰ درصدی که به دانشجویانی تعلق می گیرد که درآمد خانواده شان در سال از ۱۶۰ هزار دلار کمتر است را در نظر بگیرند متوجه خواهند شد که مبلغ شهریه پرداختی واقعی دانشجویان خیلی کمتر از این مبلغ می شود و در واقع شهریه دانشگاه های انتاریو در میان همه موسسات آموزشی کانادا کمترین شهریه است.

گزارش تورنتو استار همچنین از قول دکتر رضا مریدی که خود به عنوان استاد فیزیک سابقه تدریس در دانشگاه های کانادا، انگلستان، میشیگان آمریکا و فی جی را دارد، آورده به علاوه باید همچنین در نظر بگیریم که اگر دانشجویی بدهی سالانه اش از مبلغ ۷۳۰۰ دلار بیشتر شود، دولت اضافه آن را می بخشد.