شهروند علی شریفیان: غروب روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای رسمی از سوی راب فورد، شهردار تورنتو اعلام شد که او پس از پایان انجام اولین دوره شیمی درمانی اش از بیمارستان مونت سینای مرخص شده و اکنون در خانه و در میان خانواده اش دوران نقاهت خود را می گذراند. در این بیانیه راب فورد از تمام کسانی که با وی و خانواده اش در این دوران سخت اعلام همدردی کرده اند، سپاسگزاری کرده است.

در این بیانیه شهردار تورنتو همچنین از اینکه رسانه ها هم در این مدت به حریم خصوصی او و خانواده اش احترام گذاشته اند، تشکر کرده است.

راب فورد روز چهارشنبه دهم سپتامبر به خاطر دل درد شدید به بیمارستان منتقل شد. پس از سی تی اسکن و تشخیص وجود یک تومور بزرگ، و پس از انجام آزمایش و بیوپسی معلوم شد که او مبتلا به نوعی سرطان بسیار نادر است. درمان او پس از انتقال به بیمارستان مونت سینای تورنتو زیر نظر تیمی به

دکتر کوهن

دکتر کوهن

رهبری دکتر زین کوهن، جراح و متخصص سرطان آغاز شد.

هفته پیش دکتر کوهن در مورد مراحل درمان شهردار در یک کنفرانس خبری توضیح داد. او از جمله گفت که کار درمان شهردار با انجام چند دوره شیمی درمانی شروع خواهد شد و پس از هر دوره که سه روز به طول می انجامد شهردار می تواند دوران نقاهت خود را در خانه بگذارند.

راب فورد ۴۵ ساله که برای دومین دوره کاندیدای مقام شهرداری تورنتو بود، پس از بیماری از کاندیدایی برای این مقام کناره گیری کرد، اما اکنون کاندیدای عضویت در شورای شهر از اتوبیکو است. به جای راب فورد برادرش داگ فورد کاندیدای مقام شهرداری تورنتو شده است.

انتخابات شهری تورنتو روز ۲۷ اکتبر برگزار خواهد شد.