۲۴ اکتبر طی بیانیه ای مطبوعاتی، برخی اعضای پارلمان از جمله مایکل چن، رضا مریدی، دکتر النا جایک و گرگ سوربارو اعلام کردند از معلمان برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.  


شماره ۱۲۰۱ ـ پنجشنبه ۳۰ اکتبر ۲۰۰۸


 

۲۴ اکتبر طی بیانیه ای مطبوعاتی، برخی اعضای پارلمان از جمله مایکل چن، رضا مریدی، دکتر النا جایک و گرگ سوربارو اعلام کردند از معلمان برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد. از تاریخ ۲۴ اکتبر والدین، دانش آموزان، معلمان و اعضای کامیونیتی ها می توانند معلم مورد نظر خود را کاندید و یا از او حمایت کنند. این تجلیل در قالب شش عنوان به برگزیدگان اعطا خواهد شد. عناوین  یاد شده عبارتند از : معلم سال، معلم جدید سال، بهترین حامی کارکنان مدرسه، بهترین مدیریت، life time achievement  و بهترین گروه سال.


 

مایکل چن نماینده پارلمان از منطقه مارکهام می گوید:«انتخاب بهترین ها در میان معلمان نه تنها شانس موفقیت شایسته ترین ها را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود شبکه قوی تری شامل همکاران، والدین و دانش آموزان از شخص یاد شده حمایت کنند».

هر ساله مدارس و هیات مدیره مدارس تمام سعی خود را می کنند تا از تمام استعدادها و توانایی های دانش آموزان برای کسب علم استفاده کنند و این انتخاب عامل محرکی برای فعالیت های بیشتر در این زمینه است.


 

کاتلین وین، وزیر آموزش و پرورش معتقد است:«تمامی معلمان و کادر دفتری تلاش می کنند تا دانش آموزان نسبت به روز گذشته پیشرفت کنند. و این تشویق تنها قدردانی از تلاش این عزیزان است».

ناتان تیدریج معلم منتخب سال ۲۰۰۸ می گوید:«دریافت جایزه یک شانس بزرگ است که می توان آن را دستاورد همکاری دانش آموزان و اولیا مدرسه قلمداد کرد».

آخرین مهلت انتخاب معلم نمونه روز ۳۱ ژانویه سال ۲۰۰۹ است. در دو سال اخیر حدود ۲۰۰۰ نفر کاندیدای دریافت این جایزه شدند و بیش از ۳۰ نفر به دریافت آن نائل آمدند. برای کسب اطلاع از وضعیت انتخاب کاندیداها به آدرس ذیل مراجعه کنید:

http://www.edu.gov.on.ca/teachingawards/index.html