رادیو آلمان ـ جواد طالعی: اتهام فساد مالی معاون اول احمدی‌نژاد ابعاد جدی‌تری می‌یابد. پس از احمد توکلی و الیاس نادران، علی مطهری نماینده دیگر مجلس، دخالت محمدرضا رحیمی در شبکه فساد خیابان فاطمی را جدی ‌دانسته و خواستار واکنش احمدی‌نژاد شده است.

علی مطهری در گفت‌وگوئی با خبرگزاری مهر، ضمن تایید اتهاماتی که الیاس نادران و احمد توکلی به محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور وارد کرده‌اند، گفت:«قرائن نشان می‌دهد که اتهام رحیمی جدی است و آقای احمدی‌نژاد که منادی عدالت‌خواهی است باید در برخورد با این اتهامات پیشقدم شود.»

جابر ابدالی، الیاس محمودی، مسعودی و چند نفر دیگر، به تازگی به اتهام شرکت در باند فساد مالی موسوم به “شبکه خیابان فاطمی” دستگیر شدند. روز سه‌شنبه (۱۷فروردین‌) الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس، محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد را متهم کرد که مهم‌ترین عضو این گروه فساد بوده و تنها به دلیل موقعیت اداری خود تاکنون بازداشت نشده است.

محمدرضا رحیمی، هنگامی که احمدی‌نژاد وی را به مجلس معرفی کرد، از سوی نمایندگان اصول‌گرا به ارائه مدرک تحصیلی تقلبی متهم شد. وی ضمن حفظ سمت معاونت اول رئیس‌جمهور، از سوی احمدی نژاد به ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تعیین شده است.

متهم شدن کسی که از سوی احمدی‌نژاد به ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تعیین شده، برای دولت دهم مشکلات بزرگی به بار می‌آورد. بلافاصله پس از نشر اظهارات الیاس نادران، محمدجعفر محمدزاده رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهور، سخنان این نماینده مجلس را نسنجیده و قابل پی‌گرد قضائی اعلام کرد. رحیمی روز چهارشنبه بدون ذکر نام، ادعا کرد که همیشه حافظ اموال عمومی بوده و در حال حاضر چند نفر مشغول شبهه‌افکنی علیه دولت هستند و تهدید کرد که دولت فهرست دارائی‌ها، نوع تحصیل و سوء‌استفاده این شبهه‌افکنان را در اختیار دارد و به زودی آن را افشا خواهد کرد.

پیش از الیاس نادران و علی مطهری، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز، در پایگاه اینترنتی خود کوشیده بود افکار عمومی را متوجه ابهاماتی کند که در زمینه دخالت  محمدرضا رحیمی در شبکه فساد خیابان فاطمی وجود دارد. در واکنش به این اقدام، خبرگزاری جمهوری اسلامی از زبان برخی نمایندگان خواستار اقدام قضائی با سایت توکلی شد.

روز چهارشنبه (۱۸ فروردین) محمدرضا رحیمی ضمن بازدید از ایرنا، نقش این خبرگزاری را برابر با دو وزارت‌خانه خارجه و کشور دانست و کارت خبرنگاری افتخاری ایرنا را دریافت کرد. وی ضمن تجلیل از “زحمات” خبرنگاران خبرگزاری دولتی، قول داد که برای بهبود شرایط معیشتی این گروه اقدام کند.

همزمان، خبرگزاری کار ایران گزارش داد که محمدرضا رحیمی با صدور بخشنامه‌ای دستگاه‌های اجرائی را به مبارزه جدی با فساد مالی فراخواند.

معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در بخشنامه‌ای که روز چهارشنبه پس از متهم شدن به فساد مالی صادر کرد، دریافت و پرداخت رشوه، استفاده غیرمجاز از اموال عمومی، تبانی در انجام معاملات دولتی، عدم رعایت ضوابط مربوط به مزایده و مناقصه و موارد متعدد دیگری را در ردیف فساد مالی قرار داد. این در حالی است که نمایندگان مجلس می‌گویند سرنخ شبکه فساد مالی خیابان فاطمی در دست این  مقام بوده است. علاوه براین، احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت‌های نهم و دهم، بارها متهم شده که قراردادهای کلان اقتصادی را، بدون مناقصه با شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران و پایگاه خاتم‌الانبیاء امضا کرده است.