kazemi-borujerdi


خبرگزاری هرانا آیت الله بروجردی زندانی سیاسی زندان اوین از صبح روز جاری به مکان نا‌معلومی منتقل شده و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری چهارشنبه ۹ مهرماه آیت الله کاظمینی بروجردی از بند ویژه روحانیت زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شد.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «ایشان قبل از انتقال توسط ماموران نظامی با منزل خود تماس گرفته و گفته که ممنوع الملاقات و تلفن شده و دارد به دادگاه ویژه روحانیت اعزام می‌شود. همچنین یکی از ماموران اعزام هنگام انتقال به وی گفته که قرار است حکم اعدام در موردت اجرا شود.

این گفته‌ها در حالی است که آیت الله بروجردی در هیچ دادگاهی به اعدام محکوم نشده و محکومیت قانونی وی ۱۱ سال است.»

وی در ادامه بیان داشت: «دختران آیت الله به مقابل دادگاه ویژه روحانیت رفتند ولی موفق به ملاقات با وی نشدند و دادگاه به ایشان گفته که هیچ حکم اعدامی در کار نیست.»

این منبع در پایان خاطر نشان کرد: «فردی که خود را از همبندیان آیت الله بروجردی معرفی می‌کرد طی یک تماس تلفنی به ما اطلاع داد که وی را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند اما ما نمی‌توانیم این تماس را تایید کنیم. باتوجه به اینکه چند روز پیش دادستان موحدی در سلول آیت الله حاضر شده بود و شفا‌ها ایشان را به‌دلیل انتشار کتاب جدیدش تهدید کرد که به اتهام بدعت در دین برایش حکم اعدام درخواست می‌کند و اعدامش می‌کند، ما نگران وضعیت وی هستیم.»

آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.