شهروند- علی شریفیان: بعدازظهر یکشنبه جسد بی جان کال قدبان افسر پلیس اتاوا در دفتر کارش در قرارگاه مرکز شهر اتاوا به وسیله همکارانش پیدا شد.

بنا به گزارش رسانه ها به نقل از مقامات ارشد پلیس انتاریو و اتاوا این افسر که ۲۳ سال سابقه خدمت پلیسی داشته به دلایلی که روشن نیست خودکشی کرده است. خودکشی کال قدبان در روزی صورت گرفت که صدها مامور پلیس به اتاوا آمده بودند تا در همایشی یادبود و بزرگداشت آن دسته از همکارانشان officerرا که در هنگام انجام وظیفه جان باخته اند، برگزار کنند.

پس از انتشار این خبر تاسف بار پل جانسون، بازرس کل پلیس اتاوا گفت و گویی با سی بی سی پیرامون خودکشی این افسر ممتاز و محبوب پلیس انجام داد. پل جانسون از کال قدبان، وظیفه شناسی و کار فوق العاده او به عنوان یک افسر نمونه ستایش کرد و توضیح داد پلیس کار سخت و وظایف دشواری بر عهده دارد و بویژه کال قدبان یکی از فعالترین، موثرترین و کارسازترین افسران ما بود که به سختی می شود جای خالی او را پرکرد. او سپس افزود، ما هیچ نشانه ای در همکارمان ندیدیم که هشداردهنده باشد و خبر از داشتن مشکل روانی بدهد. به نظر می رسد او مشکلاتش را برای خودش نگه می داشته است.

واحد ویژه تحقیقات پلیس انتاریو بلافاصله کار پژوهش و بررسی های خود را درباره مرگ این افسر با سابقه در قرارگاه مرکزی پلیس اتاوا شروع کرده است. از این افسر درگذشته همسر و سه فرزند باقی مانده اند.