فیلم های پرفروش

۱ـ برخورد غول‌ها (Clash of the Titans)، ۶۱.۲ میلیون دلار

اکشن/ماجرایی

داغ: اولین هفته

با شرکت لیام نیسون و رالف فاینز

باز هم فیلم سه بعدی دیگری در صدر جدول پرفروش‌ها جای گرفته. اسم فیلم را فراموش کنید. این در واقع برخورد آدم‌ها و شاهان و غول‌ها و خدایان همه با هم است، اما قضیه اینجاست که جنگ خدایان می‌تواند جهان را نابود کند. اگر می‌خواهید دو ساعت نبرد خدا و افسانه و آدم را، آن هم با تصاویر سه بعدی بیینید، این فیلم را از دست ندهید.

۲ـ تایلر پری: چرا من هم ازدواج کردم؟ (Tyler Perry’s Why Did I Get Married too?)، ۲۹.۳ میلیون دلار

داغ: اولین هفته

کمدی

با شرکت تایلر پری

چهار زوج نزدیک با هم آخرهفته‌ی سالیانه را در باهاماس می‌گذرانند و از زندگی‌هایشان برای هم می‌گویند، اما وقتی شوهر سابق شیلا از راه می‌رسد و می‌خواهد او را، که اکنون زن مدرن دیگری است، باز پس بگیرد، خوشی به هم می‌خورد. همه می‌فهمند که ازدواج‌هایشان به آن محکمی که فکر می‌کردند نیست.

۳ـ آخرین ترانه (Last Song)، ۱۶ میلیون دلار

درام

با شرکت مایلی سایرس

شهر کوچک ساحلی در جنوب آمریکا و پدری که می‌خواهد بعد از سال‌ها تابستان را با دختر نوجوانش (که ترجیح می‌دهد در خانه در نیویورک باشد) بگذراند. آن دختر که مایلی سایرس باشد می‌توانید بقیه فیلم را حدس بزنید.

۴ـ چگونه اژدهای خود را آموزش دهید (How to train your Dragon)، ۲۹ میلیون دلار

انیمیشن، خانوادگی

باز هم یک انیمیشنِ سه‌بعدی از راه رسید و پیشتاز شد. به نظر می‌رسید جادوی سه بعدی قرار است خیلی‌ها را جذب کند و به سینما بکشاند. ماجرای این فیلم کمدی در دنیای خیالی وایکینگ‌ها و اژدهای وحشی می‌گذرد و قهرمان آن نوجوان وایکینگی است که بر خلاف سنت قبیله‌اش خیلی اهل اژدهاکشی نیست.

۵ـ آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)، ۸.۲ میلیون دلار

خانوادگی، علمی تخیلی

خیلی‌هایمان با نسخه‌ی کارتونی والت دیزنی از این داستان اعجاب‌انگیز لوئیس کارول بزرگ شده‌ایم، اما چه کسی بهتر از همان شرکت والت دیزنی، این بار با همکاری تیم برتون، نابغه خیال‌انگیز هالیوود، تا هنر سینمای سه بعدی را به سرزمین جادویی آلیس ببرند. جانی دپ یکی از نقش‌های فرعی را بازی می‌کند و میا واسیکووسکا نقش آلیس ۱۹ ساله. (فقط در سینماهایی که نمایش سه بعدی دارند)

۶ـ ماشین زمانِ جکوزی (Hot Tub Time Machine)، ۸.۱ میلیون دلار

کمدی

منتقد تورنتو استار گفته بود این فیلم دیدار «هنگ اوور» با «بازگشت به آینده» است. ماجرای آن دوستانی است که از زندگی بزرگسالی‌شان خسته شده‌اند و بعد از یک شب مست‌بازی در جکوزی هتلی که در آن هستند ناگهان از خواب پا می‌شوند و خود را در سال ۱۹۸۶ می‌یابند. حالا می‌توانند آینده‌ی خود را عوض کنند.

۷ـ مامورِ مزدور (Bounty Hunter)، ۶.۱ میلیون دلار

کمدی رمانتیک، ماجرایی

شغل مالی بوید این است که در ازای پول به دنبال فراریان از قانون می‌رود. ماموریت رویایی او وقتی از راه می‌رسد که مامور می‌شود به دنبال همسر سابقش، نیکول هرلی، برود که همیشه شرایط آزادی موقتش از زندان را زیر پا می‌گذارد.

۸ـ خاطرات یک بچه‌ی زپرتی (The Diary of a Wimpy Kid)، ۵.۳ میلیون دلار

کمدی،‌ درام

این مجموعه کتاب‌های محبوب بالاخره به صورت فیلم در آمدند و سر از سینماها درآوردند و می‌بینیم که با گذشته سه هفته این فیلم همچنان در پرفروش‌ها است. «خاطرات…» ماجرای دانش‌آموز دبیرستانی در طول یک سال تحصیلی است.

۹ـ دختره تو کلاس من نیست (She is Out of My League)، ۱.۵ میلیون دلار

کمدی رمانتیک

کرک،‌ پسری معمولی است که به اقبال خود باور ندارد. او اسیر شغل خسته‌کننده‌اش در امنیت فرودگاه هست، اما همه چیز وقتی عوض می‌شود که مالی، دختری بسیار زیبا و موفق، عاشق او می‌شود. کرک خشکش زده. همین‌طور تمام دوستان و خانواده و حتی دوست دختر سابقش. حالا باید به این فکر باشد که چطور رابطه‌شان را تنظیم کنند حتی با این‌که خودش اعتراف می‌کند که دختر اصلا در رده‌ و کلاس او نیست.

۱۰ـ جزیره شاتر (Shutter Island) – ۱.۵ میلیون دلار

درام، تریلر

آخرین اثر مارتین اسکورسیزی داستان دو مارشال آمریکایی است که به جزیره‌ای خشک و دورافتاده در ساحل ماساچوست می‌روند تا ناپدید شدن قاتل زنی از تیمارستان واقع در این جزیره را مورد تحقیق قرار دهند.

 

فراموش نکنید:

کلوئی (Chloe)، این ساخته اتوم اگویانِ کانادایی که در تورنتو اتفاق می‌افتد را فراموش نکنید. نقد آن‌را به قلم شهرام تابع‌محمدی در همین شماره شهروند بخوانید.

امیلی کلر بارلو

Emilie-Claire Barlow

جاز

سلیقه‌ی بسیاری از ایرانی‌ها بیشتر به تک‌خوانی خوانندگان خوش‌صدا می‌خورد و چه کسی بهتر از امیلی کلر بارلو که با آلبوم اخیرش چشم‌ها را خیره کرده و حالا به تورنتو آمده؟

زمان:  ۱۵ و ۱۶ اپریل، ۸ شب

مکان: استودیوی گلن گولد ـ ساختمان سی بی سی

Glen Gould Studio – CBC Building, 250 Front Street West

(نزدیک تقاطع فرانت و یونیورسیتی)

قیمت: ۴۰ دلار

خرید بلیت در ticketmaster.ca

***

سایمون اند گارفانکل

Simon & Garfunkel

پل سایمون و آرت گارفانکل از افسانه‌های موسیقی راک اند رول هستند و حالا یک شب مهمان شهرما هستند. از دستشان ندهید!

فولک، راک

زمان: ۱۲ می، ۸ شب

مکان: سالن ایر کانادا

Air Canada Centre, 40 Bay Street

(نزدیک تقاطع بی و فرانت)

قیمت: ۷۵ تا ۵۵۰ دلار

***

تیلور سوئیفت

Taylor Swift

ستاره دلربای ۲۰ ساله که جایزه آلبوم سال را در گرمی امسال تصاحب کرد از همیشه محبوب تر است.

کانتری، پاپ

زمان: ۲۱ تا ۲۲ می

مکان: سالن ایر کانادا

Air Canada Centre, 40 Bay Street

(نزدیک تقاطع بی و فرانت)

قیمت: اعلام می شود

***

نمایشگاه هری پاتر

زمان: از جمعه ۹ اپریل تا… پایان تابستان

قیمت: ۲۷.۵ دلار (تخفیف برای سالمندان و کودکان)

مکان: مرکز علوم انتاریو

Ontario Science Centre, 770 Don Mills Road

(نزدیک تقاطع دان میلز و اگلینتون)

جادوی هری پاتر با تمام شدن هفت کتاب و هفت فیلمش قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود. نوبتی هم باشد نوبت دیگر رویدادهایی است که از محبوبیت بی‌اندازه‌ی این پسرک جادوگر استفاده می‌کنند. تمام تابستان امسال مرکز علوم انتاریو برای اولین بار در کانادا، نمایشگاهی برگزار می‌کند که در آن می‌توانید به قلب جادوهای هری پاتر و مدرسه جادوگری هاگوارتز بروید.

در این نمایشگاه، که بخصوص برای کودکان جذاب است، اما محدود به آن‌ها نیست، بیش از ۲۰۰ لباس و وسایل مورد استفاده در فیلم‌های هری پاتر به نمایش گذاشته می‌شود. حتی صحنه‌های هری پاتر هم بازسازی شده‌اند. از تالار هاگوارتز تا کلبه‌ی هاگرید تا اتاق گریفندور.

با پرداخت بهای بلیت می‌توانید از بخش عادی موزه هم دیدن کنید.

 

***

نمایشگاه عکس Eternal Inca در گالری کوئین

در این نمایشگاه تیتکا صدیقی مجموعه ای از مشاهدات خود از بناهای شاخص تمدن اینکا و زیبایی های دره مقدس، واقع در کوه های آند در کشور پرو را در معرض تماشا قرار می دهد.

این نمایشگاه در گالری کوئین به مدیریت ماهرخ آهنخواه در شماره ۳۸۲ خیابان کوئین شرقی تا ۱۳ اپریل ادامه دارد. ساعات نمایشگاه سه شنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر و شنبه از ساعت ۱ تا ۵ بعدازظهر است.

برای اطلاعات بیشتر از سایت گالری کوئین دیدن کنید.

www.queengallery.ca

***