Mohammad-Rahimian

آیا می دانید چرا با داشتن بیمه استانی OHIPهمچنان می بایست بیمه مسافرتی اختیار کرد؟
نکاتی در مورد سفرهای کوتاه و طولانی مدت افراد مقیم کانادا که معروف به بیمه مسافرتی است، به اطلاعتان می رسانیم.
در ابتدای شروع فصل پاییز هستیم و افراد در حال آماده شدن برای سفر زمستانی طولانی مدتشان هستند. با همه آمادگیها، سفرهای طولانی مدت اضطراب آور است.
برای داشتن سفری با خیال آسوده بیمه پیشنهاد می شود.

درباره بیمه سلامتی داخل و خارج از کشور بیشتر بدانیم
بیشتر افرادی که سفرهای طولانی مدت می کنند، می دانند که در صورت سفر به خارج از کشور از بیمه سلامتی شان به طور کامل نمی توانند استفاده کنند. آنها ممکن است نوع محدودیت های بیمه ایالتی و منافع بیمه مسافرتی خود را ندانند.
درباره بیمه سلامتی استانی برای موارد ضروری در هنگام سفر به خارج از کانادا بیشتر بدانیم. برای مثال OHIP برای بیماران بستری شده در بیمارستان ۲۰۰ دلار و برای ویزیت های اضطراری ۳۰ دلار پرداخت می کند. در استان بریتیش کلمبیا تنها ۷۵ دلار برای بیماران اورژانسی در بیمارستان پرداخت می کند. یادآوری می شود که منافع بیمه مسافرتی در مواقع ضروری شامل تامین نسخه ۳۰ روزه ، اجاره تجهیزات پزشکی ضروری و سایر خدمات حرفه ای پزشکی می باشد.

اطمینان یابیم که تا چه مدت زمانی می توانیم به خارج از استان محل سکونتمان سفر کنیم
با وجود قوانین جدید برای سفرهای طولانی مدت به خارج از استان محل سکونت، صحبت های بسیاری درباره مدت زمانی که کانادایی ها می توانند سفر کنند، وجود دارد. این مقدار، بستگی به ایالت محل سکونت مسافر بین ۱۵۰ تا ۲۱۲ روز متفاوت در کانادا است. در بیشتر آنها نیاز است که مسافران به مدت ۶ ماه از یک سال را در استان محل سکونت شان باشند تا از منافع بیمه سلامت استانی شان برخوردار شوند. اگر بیشتر از زمان مقرر در خارج از استان بمانند ممکن است مجبور شوند با یک دوره زمانی انتظار، معمولن ۹۰ روز برای مقرر شدن مجدد اقامت شان، منتظر باشند.
از دیگر حق و حقوق بیمه نامه های مسافرتی می بایست گفت:
ممکن است مسافرت قابل پیش بینی نباشد. به همین دلیل است که ما نیاز به بیمه داریم و باید بیمه مان طوری قابل انعطاف باشد که بر اساس نیاز ما تغییر کند. اگر مسافران می خواهند سفرشان را طولانی کنند باید بدانند که آنها می توانند برنامه بیمه شان را نیز با تماس تلفنی پیش از سفر افزایش دهند. اگر آنها قبلن از استان خارج شده اند ما به عنوان فراهم کننده بیمه باید برنامه بیمه آنها را در صورتی که مدت زمانش هنوز به اتمام نرسیده باشد، برای آنها افزایش دهیم. اگر مسافران زودتر از موعد از سفر بازگشتند، ممکن است که واجد شرایط برای بازپس گرفتن بخشی از هزینه بیمه برای روزهای استفاده نکرده باشند که می توانند بر اساس موارد خواسته شده در برنامه بیمه نامه آن را پس بگیرند.
برخی از این مدارکی که در پایین می آید به عنوان مدرک برای بازپرداخت قابل پذیرش است: کارت پرواز، بلیت هواپیما، گذرنامه مهر شده، تقاضا و اعلام عدم استفاده از بیمه در مدت بیمه خریداری شده .
از نکات مهم دیگر، گرفتن بیمه های خاص در سفرهایی نظیر کوهنوردی، غواصی، صخره نوردی، اسکی است که می بایست بیمه نامه ای متفاوت و برتر داشت، لذا در زمان خریداری بیمه در صورتی که نیاز دارید می توانید بدان اشاره بفرمایید تا در این خصوص پوشش خاص داشته باشید.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه برای ما به آدرس ایمیل news@insufin.com ارسال دارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی شود.
پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com تماس بگیرید.
www.youtube.com/sherkatbimeh
https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.