شهروند: بعد از تابستانی آرام و کم تحرک، با پائیزی شلوغ و پر برنامه روبرو هستیم. جامعه ایرانی با دستی پر از تعطیلات تابستانی برگشته است. چنان پر و پیمان که هفته ای نبوده که به چندین و چند برنامه ختم نشده باشد.

و در این میان گروه دایره نیز با کنسرت “هیچ مگو” شنبه ۲۵ اکتبر را به خود اختصاص داده است.

گروه دایره در سال ۲۰۱۱ در تورنتو تشکیل شد. این گروه با ارائه سبک خاصی‌ از موسیقی‌ خیلی‌ سریع طرفداران زیادی پیدا کرد.

کارهای دایره بر اساس اشعار شعرای کلاسیک و معاصر ایرانی‌، همچون مولانا، حافظ، سهراب سپهری و شاملوست. دایره با هم آمیزی موسیقی‌ سنتی‌، جاز، پاپ، و حتا کمی‌ راک، حسّی کاملا منحصر به فرد به موسیقی‌ خود می دهد.

طی‌ این چند سال گروه دایره برنامه‌های زنده بسیار موفقی‌ اجرا کرده است. از جمله ی این برنامه‌ها کنسرت بزرگداشت سهراب سپهری بود که در نوامبر ۲۰۱۲ در تورنتو برگزار شد. به انگیزه این بزرگداشت گروه دایره آلبوم پشت دریاها را بر اساس اشعار سهراب سپهری به بازار عرضه کرد. این کنسرت ضمن اجرای زیبای گروه دایره، با اجرای زیبای سلی و سخنرانی استاد غلامحسین نامی‌ همراه بود. بلیت‌های این برنامه، که گروه دایره خود برنامه گذار آن‌ بود، کاملا به فروش رفت و با موفقیت بی‌ نظیر روبرو شد.

circle-band-Sهمچنین گروه دایره در موزه میراث فرهنگی‌ انتاریو و جشنواره تیرگان در تورنتو حضور موفقی داشت.

اعضای اصلی‌ گروه شهاب برادران (سرپرست گروه، آهنگساز، خواننده، و نوازنده گیتار)، سامان شاهی‌ (نوازنده پیانو)، و سارا نژاد (خواننده) هستند.

رضا مقدّس (نوازنده گیتار باس) و مورگان داکتر (نوازنده جاز و ساز‌های کوبه ای) در اغلب کنسرت‌ها با دایره همکاری کرده اند.

شهاب برادران، سرپرست و رهبر گروه، سازنده ی آهنگ های دایره است.

پیش از تشکیل گروه دایره، شهاب برادران آلبوم هیچ مگو را بر اساس اشعار مولانا به بازار عرضه کرده بود که تمام نسخه های این آلبوم سریع به فروش رفت. در پاسخ به تقاضای طرفداران این آلبوم، دایره در صدد بر آمد که آلبوم هیچ مگو را دوباره منتشر کند.

کنسرت شنبه ۲۵ اکتبر، ۲۰۱۴ که در مرکز هنری ریچموند هیل برگزار می شود به مناسبت انتشار دوباره آلبوم هیچ مگوست که در طول برنامه یک نسخه از این آلبوم را به حضار هدیه خواهند کرد.

علاوه بر اجرای کل آلبوم هیچ مگو، دایره چند آهنگ جدید خود را برای اولین بار در این کنسرت اجرا خواهد کرد. از جمله “تو دیدی هیچ عاشق را”. شهاب برادران می گوید “آلبوم جدیدمان تا بهار به بازار خواهد آمد. در این آلبوم هم شعرهایی از مولانا، حافظ و شاملو خواهد بود. آهنگ ها تماما از خودم هستند. اما در این آلبوم سامان شاهی دانش آموخته دانشگاه تورنتو در تنظیم آهنگ ها به من کمک می کند و طبیعتا این آلبوم از رنگ دیگری برخوردار خواهد بود.”

***

بلیت‌های این کنسرت در آکادمی موسیقی‌ سرو، شیرینی‌ بی‌ بی‌ (ریچموند هیل و پلازای ایرانیان) و کتاب فروشی پگاه به فروش می‌رسد. با آرزوی موفقیت های بیشتر برای گروه دایره و اجرایی زیبا و به یادماندنی از آنها، و به امید دیدار شما روز شنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴، ساعت ۸ شب در مرکز هنری ریچموندهیل سنتر.