شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش خبرگزاری کانادا در بیانیه ای که به وسیله راب نیکلسون، وزیر دفاع دولت فدرال منتشر شده حدود ۱۲۰ پرسنل نظامی نیروی هوایی ارتش کانادا از پایگاه هوایی ترنتون انتاریو این هفته عازم کویت می شوند تا مقدمات لازم را برای رفتن شش هواپیمای جنگنده اف ۱۸، دو هواپیمایی تجسسی ـ جاسوسی سی پی ۱۴۰ و یک هواپیمای مخصوص سوخت رسانی هوایی آماده کنند.

aircanadaدر این بیانیه آمده به مرور برای پشتیبانی از هواپیماهای جنگنده کانادا شمار پرسنل نظامی اعزامی به این پایگاه هوایی در کویت به ۶۰۰ نفر افزایش خواهند یافت.

کانادا پیش از تصویب طرح ماموریت جنگی هواپیمای نظامی خود که به وسیله دولت محافظه کار به مجلس ارائه شد، حدود ۳۰ مستشار نظامی به عراق فرستاده است. تعداد این مستشاران قرار است به ۶۹ نفر افزایش پیدا کنند. پس از اینکه طرح پیشنهادی محافظه کاران به رغم مخالفت تمام نمایندگان ان دی پی و لیبرال با رای نمایندگان محافظه کار پارلمان به تصویب رسید، کانادا پس از مذاکرات با کویت و توافق با این کشور، یک پایگاه این کشور را برای این ماموریت که گفته شده به مدت شش ماه خواهد بود، تعیین کرد. با رسیدن شش هواپیمای اف ۱۸ جنگنده به پایگاه محل استقرار نیروهای کانادایی در منطقه به سرعت شرکت آنها در هماهنگی با نیروهای اتئلاف به رهبری آمریکا در حملات هوایی علیه حکومت خلافت اسلامی موسوم به داعش شروع خواهد شد.

جنگنده های هوایی کشورهای عضو ائتلاف و آمریکا مدتی است ماموریت نظامی خود را در عراق و سوریه شروع کرده اند و موفقیت هایی هم به دست آورده اند، اما اکثریت کارشناسان نظامی بر این باورند تنها با حملات هوایی نمی توان نیروهای رزمی داعش را به طور کامل ناکار کرد و قدرت تهاجمی آن را کاهش داد و در نهایت شکست داد.