شهروند- روز جمعه ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ انجمن کانادایی متخصصان علم غذا و تغذیه  CSIFNS)) دهمین سال تأسیس خود را در رستوران زعفران در کنار اعضا و دوستداران انجمن به جشن نشست.

این مراسم اما انگیزه دیگری هم در بر داشت و آن همانا قدردانی و سپاس از کوشش های دکتر جهانی اول، یکی از بنیانگذاران انجمن و رئیس پیشین آن بود.

به همین مناسبت ابتدا سیمین حسینی رئیس کنونی انجمن ضمن خوش آمدگویی به حضار و برشمردن نقش برجسته دکتر جهانی اول، از خانم دکتر مهین آذر عضو افتخاری انجمن دعوت کرد تا در مورد مراتب علمی و کوشش های دکتر جهانی اول سخن بگوید.

خانم دکتر آذر در متنی موجز و مهربان جایگاه علمی دکتر جهانی اول را برشمرد. و آن گاه دکتر رضا مریدی وزیر محترم پژوهش و نوآوری و نیز آموزش عالی و عضو افتخاری این انجمن در مورد کوشش های ده ساله انجمن و جایگاه مهمش سخن گفت و از نقش متخصصان و دانشمندان و پژوهشگران

از خدمات دکتر جهانی اول تقدیر شد

از خدمات دکتر جهانی اول تقدیر شد

ایرانی کانادایی در علم غذا و تغذیه یاد کرد.

این مراسم با هنرنمایی گروه موسیقی ایرانی و سرو شام همراه بود.

گفتنی ست که انجمن  کانادایی متخصصان  ایرانی علم غذا و تغذیه(CSIFNS) در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد. این انجمن از گروهی از متخصصان و دانشمندان ایرانی کانادایی که در زمینه های مختلف علوم و صنایع غذایی فعال هستند، تشکیل و به عنوان انجمنی غیر انتفاعی، غیر مذهبی و غیر سیاسی در کانادا به ثبت رسیده است.

از جمله فعالیت های آن می توان به برگزاری سمینار های علمی، کارگاه های آموزشی ایمنی مواد غذایی و ورک شاپ های شغلی اشاره کرد. البته دیگر رویدادهای اجتماعی مانند برگزاری جشن نوروز و پیک نیک های تابستانی را نیز این انجمن در کارنامه ی خود دارد.

هیئت مدیره انجمن که هر دو سال یک بار انتخاب می شوند، مسئول پیگیری و حفظ اهداف انجمن هستند.

اعضای هیئت مدیره کنونی عبارتند از:
– سیمین حسینی، خلیج، رئیس هیئت مدیره
– دکتر رویا ریاضی، معاون
– بهاره بختیاری، دستیار معاون
– مهدی نورایی، خزانه دار
– دکتر مینا اکبری، رئیس علوم و صنایع غذایی تضمین کیفیت
– نسرین وفایی، متخصص تغذیه، مسئول امور تغذیه
– هما بختیاری، رئیس امور آموزشی

در مراسم تقدیر دکتر جهانی اول، دکتررضا مریدی وزیر آموزش عالی و وزیر پژوهش و نوآوری هم حضور داشتند

در مراسم تقدیر دکتر جهانی اول، دکتررضا مریدی وزیر آموزش عالی و وزیر پژوهش و نوآوری هم حضور داشتند

اهداف انجمن CSIFNS عبارتند از:
– میزبانی سمینارهای علمی، سخنرانی ها، و بحث در زمینه های مختلف علوم و صنایع غذایی و تغذیه.

– ارتقاء شبکه های علمی و حرفه ای و برقراری ارتباط اعضا با جامعه ایرانی.

– ارتباط با سازمان های مشابه و جوامع علمی در زمینه تغذیه، علوم و صنایع غذایی و علوم پزشکی.

– کمک به دیگر تشکل های ایرانی کانادایی دانش آموختگان، بویژه علاقه مندان به شرکت در برنامه های علمی غذا و تغذیه در دانشگاههای کانادا.

-کمک به اعضا برای بهبود مهارت ها و تکنیک های خود در پیوند با گرفتن مجوز از طریق آموزش، آموزش و پرورش و انجام مطالعات و پژوهش های خاص.

– افزایش آگاهی در میان جامعه ایرانی، کسب و کارهای مربوط به امور غذا و سازمان های دولتی با توجه به اهمیت تغذیه، ایمنی مواد غذایی، دستورالعمل های غذا و مسائل مرتبط با سلامت به منظور بهبود سلامت عمومی.

برای اطلاعات بیشتر در مورد CSIFNS، به این لینک http://www.csifns.ca/ مراجعه کنید.