trudeau-book

شهروند- علی شریفیان: روز دوشنبه بیستم اکتبر اولین کتاب جاستین تردو، رهبر حزب لیبرال کانادا که در واقع خاطرات اوست، رسما منتشر شد. این کتاب سیاستمدار ۴۲ ساله «وجه مشترک» Common Ground

نام دارد. ترودو در این کتاب روایتی دست اول از زندگی دوران کودکی اش در شماره ۲۴ خیابان ساسکس، اتاوا، اقامتگاه رسمی نخست وزیر کانادا با پدر و مادرش و همینطور روزگاری که با پدرش در دوران نخست وزیری و در سفرهایش با او گذرانده نقل کرده است.

در این کتاب روابط پدر و مادرش، جدایی آنها و تاثیری که بر او گذاشته را توضیح داده و به بسیاری از مسائل دیگر از آنچه بر او تا سال ۲۰۰۰ که پدرش، پیر الیوت ترودو، نخست وزیر مشهور و استثنایی تاریخ کانادا درگذشت، مانند مرگ برادرش میشل و … پرداخته است.

برای بسیاری زمان انتشار این کتاب تامل برانگیز بوده است. این کتاب خاطرات به هنگامی که جاستین ترودو تنها ۴۲ سال دارد، منتشر شده است. در حالی که عموم مردم و بویژه سیاستمداران کتاب خاطرات خود را در سال های پایانی زندگی خود نوشته و منتشر می کنند. از سوی دیگر تاریخ انتشار آن درست یک سال پیش از برگزاری انتخابات فدرال است که به احتمال زیاد اگر اتفاقی ویژه تاریخ آن را عوض نکند روز ۱۹ اکتبر ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد.

گفته شده تردو خواسته با انتشار این کتاب تصویر بهتر و شفافتری از خود به مردم کانادا بدهد.

تمام درآمد حاصل از این کتاب در اختیار صلیب سرخ کانادا گذاشته خواهد شد.

کتاب جاستین ترودو بر اساس برنامه ای که در سایت حزب لیبرال منتشر شده قرار است در شهرهای مختلف کانادا از جمله تورنتو، مونترال، ونکوور و سایر شهرها در گردهمایی هایی رونمایی شود. ترودو در همین همایش ها کتابش را برای علاقمندانش امضاء هم خواهد کرد