شهروند- علی شریفیان: شبکه سی بی سی خبر داد بر حسب اطلاعاتی که به دست آورده دولت کانادا مبلغ ۳۰ میلیون دلار دیگر برای مبارزه با ویروس کشنده و خطرناک ابولا به آژانس های معتبر بین المللی که در این زمینه در غرب آفریقا مشغول به کار هستند، کمک می کند. کانادا تا به اینجا حدود ۳۵ میلیون دلار برای مبارزه با این ویروس کمک مالی کرده است.

علاوه بر این کمک مالی قرار است یک لابراتوار سیار دیگر هم به آفریقا فرستاده شود. کانادا پیش از این دو لابراتوار مجهز سیار ویژه انجام آزمایش های ویژه به مناطقی که ابولا در آنجا شیوع پیدا کرده، فرستاده است.

ebolaکارکنان این لابراتوارهای سیار با همکاری پزشکان و کارکنان «پزشکان بدون مرز» در آفریقا برای مبارزه با ابولا مشغول به کار هستند.

در کنار همه این کمک ها حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار تجهیزات و لباس های ویژه برای کارکنان و پزشکانی که رو در رو با مبتلایان به ابولا کار می کنند از کانادا به آفریقا فرستاده شده است.

هفته گذشته استفن هارپر گفت وگویی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت مبارزه با ابولا داشته است که در این گفت و گو بان کی مون از کمک های کانادا در این زمینه تشکر کرده است. گزارش های اخیر حاکی بر آنست هنوز این ویروس خطرناک در غرب آفریقا مهار نشده و قربانیان آن به حدود پنج هزار نفر رسیده است. در کانادا بر اساس گزارش خبرگزاری کانادا به نقل از مقامات آژانس بهداشت و سلامتی عمومی کشور تاکنون خون ۲۵ تن از کسانی که مظنون به ابتلاء به ویروس ابولا بوده اند، در مرکز ملی میکروبیولوژی در وینی پگ آزمایش شده که نتیجه در همه این موارد منفی بوده و هیچکدام از این افراد مبتلا به ابولا نبوده اند. بر حسب این گزارش از ۲۵ مورد ۱۰ مورد از انتاریو، ۱۰ مورد از کبک، ۴ مورد از آلبرتا و یک مورد هم از ساکنان ساسکچوان بوده اند.

مقامات آژانس بهداشت و سلامتی عمومی گفته اند این آزمایشات و برآوردهای آنها نشان داده که سیستم درمان و بهداشت آمادگی کامل برای مقابله با شیوع احتمالی این ویروس را دارد و مردم هم درباره مقابله با ویروس ابولا هشیار هستند.

کانادا واکسن ابلولای آزمایشی خود را در اختیار سازمان ملل گذاشت

شهروند- علی شریفیان: مقامات مسئول تحقیقات پزشکی کانادا روز دوشنبه این هفته واکسن ابولای آزمایشی خود را در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دادند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل مسئول هماهنگی مبارزه بین‌المللی علیه این ویروس مرگبار است. این سازمان اعلام کرد، این واکسن که تاکنون نتایج آزمایش آن بر روی حیوانات ثمربخش و مثبت بوده است، هم‌اکنون بر روی انسان آزمایش می‌شود.

به گفته دولت کانادا، این ماده حاصل سالها کار تحقیقاتی است.کانادا دو ماه پیش اعلام کرده بود به زودی واکسن “VSV-EBOV” را برای به کار بستن آن در آفریقا در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار خواهد داد.

پس از انجام آزمایش های لازم و استفاده آن روی انسان و گرفتن نتیجه مثبت واکسن برای مقابله با شیوع ابلولا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کارشناسان گفته اند طی کردن این پروسه دست کم دو ماه به طول می انجامد.

دولت کانادا اعلام کرده که ۸۰۰ واحد از این واکسن روز دوشنبه در سه محموله به مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو ارسال شده است.