تورنتو استار به نقل از کارشناسان می نویسد:« با خصوصیت ویژه "کنی" در بهسازی مسائل، امید است دلواپسی فعالان امور مهاجرت بیش از گذشته مرتفع گردد.  


شماره ۱۲۰۲ ـ پنجشنبه ۶ نوامبر  ۲۰۰۸


 

تورنتو استار به نقل از کارشناسان می نویسد:« با خصوصیت ویژه "کنی" در بهسازی مسائل، امید است دلواپسی فعالان امور مهاجرت بیش از گذشته مرتفع گردد. جیسون کنی با دانش و اطلاعات وسیعی در باب اقوام گوناگون ، همچنین با توجه خاص به مهاجران از قومیت ها و کامیونیتی های متفاوت خواه در اقلیت و خواه اکثریت، شخص مناسبی برای سمت وزیر مهاجرت خواهد بود» .


 

جیسون کنی

 دولت امیدوار است وزیر مهاجرت کابینه جدید و نماینده حوزه جنوب شرقی کلگری، بتواند با توجه و تکیه بر ارتباطات قومی و پیشینه نژادیش به وضعیت نابسامان مهاجرت کانادا نظمی بخشد. در ضمن در مقایسه با دایان فینلی وزیر اسبق این وزارت خانه خوش تر بدرخشد. کنی در سالهای گذشته به عنوان یک سیاستمدار محبوب به پارلمان راه یافت. از خصوصیات بارز او توجه و تامل در کامیونیتی ها و نژادهای متفاوت است.


 

توماس ساراس، رئیس انجمن مطبوعات و رسانه های قومی کانادا، در مصاحبه مطبوعاتی  خود بیان کرد:«کنی صدای ما را می شنود و تغییرات قابل ملاحظه ای در پیش است. ما روی او حساب می کنیم و مطمئنیم این کاغذ بازی ها از سیستم مهاجرت حذف خواهد شد. من معتقدم او از آن دسته سیاستمدارانی است که به گفته دیگران توجه می کند. او بسیار افتاده و خونگرم است. با وجود این شخص در پست وزارت، ما پیشرفت مشهودی خواهیم داشت».

"کنی" کمک های شایان توجهی در بهبود وضعیت کامیونیتی چینی ها کرده است. از سوی دیگر در یک ارتباط نزدیک و مستمر با کامیونیتی فیلیپینی ها توانست کمک کند تا یک پرستار کودک فیلیپینی به نام جوانا تژادا به دلیل ابتلا به سرطان، کارت اقامت دائم دریافت کند.


 

هرمی گارسیا، نویسنده نشریه فیلیپین ریپورتر می گوید:« من نسبت به عملکرد دولت هارپر به شدت معترض هستم. بسیاری از کارگران مهاجر در سطح زیر استاندارد زندگی می کنند و از رای آنها تنها جهت  موفقیت در انتخابات استفاده می شود. من معتقدم جیسون کنی برای بهبود وضعیت کارگران مهاجر اقداماتی در دست دارد».

 

سیما سحر زرهی، کوشنده اجتماعی و موسس کمپین مبارزه علیه عملکردهای نامناسب اداره مهاجرت، می گوید:« عملکردهای کنی دولت را برآن می دارد تا در مقابل اپوزیسیون ها ایستاده و تغییرات لازم را به وجود آورد. من معتقدم این گرایش ها دولت را مجاب به ایجاد تغییرات می کند، تا از این طریق فشار از دوش اداره مهاجرت برداشته شود».

از سوی دیگر ژانت دیچ، رئیس هیات پناهندگان کانادا می گوید:«وزیر جدید قطعا سیستم پناهندگی و پناه جویان را بیش از گذشته حمایت خواهد کرد و با افزایش پناه جویانی که از طریق سازمان ملل در کانادا اقامت میکنند، نیز موافقت می کند».