شهروند- علی شریفیان: پس از اینکه راب نیکلسون، وزیر دفاع کانادا با انتشار بیانیه ای از انجام اولین ماموریت تهاجمی هواپیماهای کانادا علیه مواضع داعش در عراق خبر داد، روز سه شنبه ژنرال جاناتان ونس، فرمانده عملیات ارتش کانادا در یک کنفرانس خبری در اتاوا، جزئیات این عملیات را برای رسانه ها توضیح داد.

ژنرال ونس گفت در مجموع نیروهای کانادا روز یکشنبه گذشته در ۲۵ عملیات نظامی در فلوجه، در ۷۰ کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق شرکت داشته اند. ۱۸ ماموریت از این ماموریت ها به وسیله جنگنده های اف ۱۸ و با استفاده از بمب های ۵۰۰ پاندی که با لیزر هدایت می شوند، انجام شده است. jetهیچ غیرنظامی در این عملیات آسیب ندیده است.

به گفته ژنرال ونس جنگنده های کانادا چهار هدف را در نزدیکی سد فلوجه بمباران کردند. در این بمباران ها انبارهای تجهیزات و ابزار و ماشین آلات مهندسی داعش نابود شده اند.

بنا به اطلاعات به دست آمده داعش قصد داشته با تغییر مسیر رودخانه فرات، آب این رودخانه را به استان انبار منحرف و مردم ساکن این استان عراق را کشته و بی خانمان کند.

همزمان با کنفرانس خبری ژنرال جاناتان ونس، دیگر مقامات ارشد ارتش کانادا در کمیته ویژه ای در مجلس به پرسش های نمایندگان مجلس هم پاسخ دادند. با وجود اینکه معمولا فرماندهان نظامی به پرسش های سیاسی پاسخ نمی دهند، اما ژنرال ونس در پاسخ یکی از خبرنگاران گفت کانادا قرار نیست علیه داعش در سوریه عملیات نظامی انجام دهد. مخارج و هزینه عملیات انجام شده، اعلام نشد.

هواپیماهای جنگنده، تجسسی و سوخت رسانی کانادا در یک پایگاه هوایی در کویت مستقر هستند.