شهروند علی شریفیان: غروب روز دوشنبه در یک گالای با شکوه در تورنتو، رمان Us Conductors اثر شان مایکل، نویسنده، منتقد موسیقی و وبلاگ نویس اهل مونترال به عنوان برنده جایزه مشهور ادبی گیلر بانک اسکوشیا اعلام شد. این رمان اولین اثر بلند شان مایکل است. مایکل علاوه بر لوح ویژه، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار جایزه نقدی گیلر را نیز دریافت کرد. کتاب های شش نویسنده، کاندیدای نهایی این جایزه بودند.

بجز اثر شان مایکل که به عنوان برنده این دوره گیلر انتخاب شد، پنج فینالیست دیگر هر کدام یک جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری دریافت کردند. این مراسم که مجری آن نائومی کلاین بود به صورت زنده و مستقیم از شبکه سی بی سی هم پخش شد.

در گالای جایزه گیلر هنرمندان، نویسندگان و شخصیت مشهوری از جمله دیپا مهتا، کارگردان مشهور کانادای هندی تبار حضور داشتند. این جایزه نخستین بار به وسیله جک روبینویچ به یاد همسر درگذشته اش دوریس گیلر در سال ۱۹۹۴ به بهترین کتاب سال نویسندگان کانادایی اهداء شد. از آن زمان سال به sean-michaels-Hسال این جایزه اعتبار زیادتری پیدا کرده است.

در اولین دوره ها جایزه بهترین کتاب سال برنده گیلر ۲۵ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می کرده است تا اکنون که این جایزه به ۱۰۰ هزار دلار افزایش داده شده است. پیش از نائومی کلاین قرار بود ژیان قمیشی مجری این مراسم باشد.