Farhad-Farsadi-n

بر اساس آخرین بررسی های به عمل آمده توسط موسسه بیمه گران کانادا و پلیس تورنتوی بزرگ حدود ۱۰۰ راننده طی ماه گذشته شناسایی شدند که بیمه های آنها تقلبی است و فاقد ارزش قانونی می باشد. پلیس سعی بر آن دارد که این گروه را از بی ارزش بودن بیمه نامه هایشان مطلع نماید تا در صورت مواجهه با تصادف متحمل دردسرهای قانونی نشوند.

موضوع از این قرار است که با پیگیری های زیادی که به عمل آمد مسئولان پلیس تورنتو با مشارکت بروکرهای خبره انتاریو موفق شدند پرده از راز یک گروه کلاهبردار بیمه ای برداشته و باند آنها را برای همیشه نابود کنند در این میان در سوابقی که به دست آمد مسئولان دریافتند که فقط در ماه گذشته این باند متخلف موفق شده از ساده اندیشی گروهی استفاده کند و به ۱۰۰ نفر از ایشان بیمه به اصطلاح ارزان ولی غیر واقعی ارائه نماید.

شگرد این گروه به این صورت بوده که در چند نشریه محلی اقدام به تبلیغ در خصوص بیمه اتومبیل ارزان نموده و با این روش مردم را در حین مذاکرات تلفنی قانع می کردند که جزو گروه خاصی هستند و از نفوذ بالایی در صنعت بیمه برخوردارند از این رو در هر سال می توانند برای منتخبی بیمه اتومبیل ارزان و ویژه ارائه کنند و با بهانه ای آنها را در یکی از مراکز خرید بزرگ یا رستوران ملاقات کرده و حق بیمه که معمولا بخشی از آن نقد بوده را از ایشان اخذ می نمودند. مردم هم بدون اطلاع از اینکه این برگه تکه کاغذ بی ارزشی است آن را به عنوان بیمه نامه در اتومبیل خود قرار داده و منتظر می شدند تا طی دو ماه آینده شرکت بیمه فرضی اصل قرارداد بیمه را برایشان ارسال نماید.

آقای ریک دوبلین قائم مقام انستیتو بیمه گران کانادا که اخیرا مسئولیت مبارزه با تقلبات بیمه ای را به عهده گرفته از عموم مردم خواست تا به غرایز خود اطمینان کنند و اگر حق بیمه خیلی ارزانی به ایشان پیشنهاد می شود و به قول معروف این قدر خوب است که نمی شود باورش کرد مراقب باشند و به هیچ عنوان با سرنوشت خود بازی نکنند. در هر شرایطی سعی کنید اگر قصدتان پیدا کردن حق بیمه مناسب است حتما با بروکر بیمه مرتبط با رشته مربوطه تماس حاصل فرمایید و از ملاقات افرادی که شما را به عقد قرارداد بیمه در کافی شاپ یا رستوران ها ترغیب می کنند جدا برحذر باشید.

در مراحل مختلف در زمان گرفتن نرخ بیمه از رودربایستی و خجالت خودداری نمایید و حتما از بروکر مربوطه بخواهید که لایسنس خود را به شما نشان دهد اگر شخص مربوطه واقعا بروکر باشد بایستی برایش افتخار باشد که اجازه کارش را که با زحمت طی سالیان سال دریافت نموده به شما ارایه نماید و اگر در این راه طفره رفت و با دلایل بی مورد از ارائه آن به شما خودداری نمود بدانید که هر چه سریعتر با او قطع ارتباط نمایید و حتی می توانید او را به پلیس و مقامات مربوطه معرفی کنید.

آقای الکساندر چترین ۷۳ ساله که در این ماه توسط مسئولان دستگیر شده سر دسته متقلبان یاد شده است و در اعترافات خود اظهار کرده که قصدش کمک به مردمی است که دارند حق بیمه اضافی به شرکت های بیمه می دهند و در نتیجه اگر خسارتی پیش بیاید نه او (با بیمه های تقلبی اش) و نه شرکت های بیمه (با بیمه های قانونی و مدون) خسارتی پرداخت نمی کنند پس در این راه به نفع مردم است که حق بیمه کمتر را به او و گروهش بپردازند تا شرکت های بیمه. البته گروه های متقلب با استناد به دروغ های بزرگ سعی بر این دارند که عموم مردم را با خود همسو کنند تا در این راه به منافع شخصی دست یابند. از فرد یاد شده حدود یک میلیون دلار نقد کشف شده و توسط مسئولان ضبط گردیده است.

برای اطمینان از صحت بیمه نامه های خود حتما با بروکر معتبر فعالیت نموده و از افرادی که از شما پول می گیرند تا برایتان به اصطلاح بیمه ارزان بخرند بپرهیزید.

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com