از روز چهارشنبه ۱۹ نوامبر ائتلافی از فعالان ایرانی حقوق زنان در ایالات متحده آمریکا کمپین ویژه ای برای پشتیبانی از حقوق زنان ایران را شروع کرده اند.

در این کمپین با نصب بیلبوردهای بزرگی حاوی تصاویر و شعارهایی درباره ستم مضاعف به زنان در حکومت اسلامی بر روی کامیون ها و به حرکت درآوردن آن در خیابان های واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، توجه مردم را به این امر جلب می کنند.

zanan-campaine-S

این ائتلاف که با همیاری و همدلی چند گروه و افرادی از فعالان حقوق بشر زنان تشکیل شده به مناسبت شروع کمپین در واشنگتن بیانیه ای هم منتشر کرده اند.

در بخشی از این بیانیه مطبوعاتی که نسخه ای از آن به دفتر شهروند ارسال شده «ائتلاف» توضیحاتی درباره شرایط اسفناک زنان و حقوق ضایع شده آنها از فردای روز ۱۱ فوریه که جمهوری اسلامی در ایران مستقر شده و فشار مضاعفی که به طور رسمی و غیر رسمی در ۳۵ سال گذشته از سوی حکومت اسلامی و مزدوران آن بر زنان ایران وارد می شود، یادآور شده در چند ماه اخیر به دنبال چند رویداد مبارزه زنان ایران برای رفع تبعیض علیه خود تمرکز و شدت بیشتری گرفته است.

در این بیانیه به ریحانه جباری، زن جوان ۲۷ ساله ای که به اتهام کشتن مردی که قصد تجاوز به او را داشته، اعدام شد و همینطور اسیدپاشی به زنان اشاره شده و در ادامه توضیح داده شده که اسیدپاشی به زنان برای ایجاد ترس و وحشت در زنان و در راستای تحکیم حجاب اجباری به وسیله عواملی که رسما ناشناخته اند، اما عملا مجری سیاست های حکومت اسلامی هستند، صورت گرفته است و دولت مانند همیشه اراده، قصد و برنامه ایجاد امنیت برای زنان در جامعه را ندارد.

در پایان بیانیه آمده که «ائتلاف» با این کمپین امیدوار است سبب آگاهی بیشتر جامعه آمریکایی بشود و مردم آمریکا از سیاست گذاران و سیاستمداران خود بخواهند صرف نظر از نتایج مذاکرات با جمهوری اسلامی درباره فعالیت های هسته ای اش به مسئله حقوق بشر و بویژه حقوق زنان ایرانی توجه خاص مبذول دارد.