شهروند شریفیان: فرانک ژروه ۳۲ ساله در روز یازدهم نوامبر با لباس یک پرسنل نظامی ارتش کانادا در مراسم روز یادبود کهنه سربازان کانادا در مقابل پارلمان کانادا حضور یافت. فرانک ژروه که فرانسه تبار است در این مراسم حتی با یکی از گزارشگران سی بی سی هم مصاحبه کرد و درباره خدمات خود و اهمیت عضویت در ارتش و دفاع از کانادا هم سخن گفت. بلافاصله پس از انتشار عکس این به اصطلاح گروهبان ارتش کانادا و پخش مصاحبه اش، پرسنل نظامی ارتش کانادا در رسانه های اجتماعی شروع به پرسش درباره فرانک ژروه کردند. از آنجا که اکثریت نظامیان با واسطه یا بی واسطه یکدیگر را می شناسند، تقریبا همه به این نتیجه رسیدند که فرد مذکور از اعضای ارتش کانادا نیست، بویژه اینکه در لباسی هم که بر تن کرده بود، اشتباهات زیادی به چشم می خورد. روز بعد از روز یادبود یک سخنگوی ارتش اعلام کرد این فرد به هیچ وجه جزو پرسنل نظامی نیست و نبوده است.

franck-gervaisاین سخنگو با تاکید یادآور شد سوءاستفاده از لباس نیروهای ارتش کانادا جرمی بسیار جدی است و با آن با شدت عمل برخورد خواهد شد.

پس از معلوم شدن جعلی بودن، فرانک ژروه ناپدید شد. همسرش به خبرنگارانی که برای پرسش و مصاحبه با این سرباز تقلبی به خانه شان مراجعه می کردند، می گفت که همسرش نیست و نمی داند که کجاست. فرانک ژروه برای یک شرکت ساختمانی در حومه اتاوا کار می کند. رئیس این شرکت او را موقتا با پرداخت حقوق از کار منفصل کرده است. نهایتا روز چهارشنبه اعلام شد پلیس اتاوا فرانک ژروه را بازداشت کرده است و قرار است پس از کامل شدن بازجویی از او و تشکیل پرونده کامل به دادگستری ارجاع داده شود. فرانک ژروه متهم به پوشیدن غیر قانونی لباس نظامی و همینطور آویختن مدال های تقلبی است. در گزارش ها آمده که این نخستین بار نیست که متهم لباس نظامی بتن کرده است. فرانک ژروه در مراسم عروسی خود هم دست به چنین کاری زده بوده است.