Mohammad-Rahimian

آیا تا به حال به داروهای مارک دار (Brand Name) و همچنین داروهای باروری (Fertility Drug) فکر کرده اید؟

اگر شما در آینده نیازمند دارو در این زمینه باشید چه می کنید؟

از نظر متخصصان علوم ناباروری، زوجی که ۱۲ ماه پس از تصمیم برای داشتن فرزند علیرغم انجام فعالیت جنسی طبیعی و بدون استفاده از روش های پیشگیری، باردار نشوند، نابارور محسوب می شوند. عواملی که منجر به ناباروری در مردان می شود شامل موارد زیر است:

ـ مشکلات فیزیکی بیضه

ـ انسدادهایی در مجاری لنفی که اسپرم را منتقل می کنند

ـ مشکلات هورمونی

ـ سابقه تب های بالا یا عفونت گلو (اوریون)

ـ ناتوانی های ژنتیکی

ـ عوامل محیطی یا سبک زندگی

اگر می خواهید وضعیت باروری خود را بدانید، آزمایش هایی هست که می توانید متوجه شوید نابارور هستید یا خیر. زمانی که علتش را یافتید معالجاتی شامل داروها، جراحی یا تکنیک های باروری کمکی وجود دارد. جای خوشحالی است که دو سوم زوج هایی که معالجات ناباروری را انجام می دهند نهایتا بچه دار می شوند.

محققان می گویند که هیچ نتیجه قطعی درباره علت و تاثیر یافت نشده است، اما باید به مردان جوان توصیه شود که اعتیاد به الکل ممکن است تاثیراتی بر سلامت باروری آنها، داشته باشد.

بی شک می بایست هزینه های سنگین برایش پرداخت کنید و از طرفی شوربختانه اکثر شرکت های بیمه در این خصوص پوشش ندارند و تنها تعداد معدودی شرکت بیمه هستند که می توانند این مورد بخصوص را پوشش دهند.

یکی از مواردی که در بیمه های تکمیلی به چشم می خورد، دارو است.

علیرغم حق انتخاب هایی که وجود دارد، بد نیست که بدانیم که در بیمه های تکمیلی (Complementary Insurance) بخش دارو با فاکتورهای متعدد آن از مقدار سطح و سقف پوشش و نسبت مشارکت شرکت بیمه، مطلبی است که نباید آن را نادیده گرفت.

همچنین مقدار مبلغ کسر شدنی، مارک دار بودن و یا جنریک بودن دارو هم موضوعی است که باید در نظر گرفت. این نکته هم در خاطرمان باشد که واجد شرایط باشیم و به این امید که هر زمان اراده کنیم می توانیم طرح مورد دلخواهمان را انتخاب کنیم، بسنده نکنیم، چه بسا دیده می شود افراد زمانی مراجعه می کنند که دیر شده و یا با محدودیت هایی برخورد می کنند.

با توجه به آمار می توان گفت بیش از ۹۵ درصد از ناباروری ها قابل درمان است و شاید بتوان گفت که دوره کابوس بچه دار نشدن زوج های نابارور به پایان رسیده است. در حال حاضر بر اساس ارقام و آمار ۴۰ درصد ناباروری ها مربوط به زنان ، ۴۰ درصد مربوط به مردان، ۱۰تا ۱۵ درصد عوامل مشترک و ۵ تا ۱۰ درصد عوامل ناشناخته به شمار می روند.

این آمار نشانگر این موضوع است که نقش زن و مرد در ارتباط با ناباروری یکسان است. در حالی که معمولن این زنان هستند که به دلیل بارور نشدن مورد برخورد قرار می گیرند.

تمام عزیزانی که طرح و برنامه ریزی برای بچه دار شدن دارند، می توانند با دوراندیشی بیمه ای اختیار کنند که در صورت نیاز به مواردی نظیر داروهای باروری و یا جلوگیری از بارداری هزینه های گزاف پرداخت نکنند.

به خاطر بسپارید که در صورتی که تجربه یا پیشینه نامناسبی داشته باشیم (هر گونه سابقه) نمی توانیم متقاضی این چنین بیمه ای که به ظاهر ساده ترین بیمه است، باشیم، لذا توصیه می کنیم هر چه زودتر و با وجود شرایط مناسبتر این بیمه را تقاضا کنیم.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید: www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.