شهروند علی شریفیان: خانم مرل بارویس ساکن مجتمع مسکونی ویژه ای در ویکتوریا، مرکز بی سی، هفته گذشته پس از اینکه حدود دو سال رکورد سالمندترین شهروند کانادا را داشت، ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴درگذشت. او به هنگام مرگ ۱۱۳ سال و ۳۳۴ روز عمر داشت.

مرل بارویس روز ۲۳ دسامبر ۱۹۰۰ در شهرکی در ایالت ایوای آمریکا به دنیا آمده بود. در سال های نوجوانی همراه با پدر و مادرش به کانادا مهاجرت کرد و در ساسکچوان ساکن شد. در همان جا با همسرش که در اداره راه آهن کار می کرد آشنا شد و با او ازدواج کرد. دوی بارویس، همسر مرل در سن

مرل بارویس سالمندترین زن کانادا درگذشت

مرل بارویس سالمندترین زن کانادا درگذشت

۶۵ سالگی درگذشت و مرل هیچگاه دوباره ازدواج نکرد. آنها دارای دو پسر و یک دختر شدند.

تری بارویس نوه ی ۶۵ ساله ی مرل درباره مادربزرگش گفته است که او از چیزهای ساده زندگی لذت می برد. در ۹۰ سالگی هنوز چمن های خانه را می زد و باغداری می کرد. علاقه زیادی به نوشیدن آبجوی خنک داشت. وی گفته مادرش درباره داشتن طول عمر توصیه های ساده ای به ما می کرد. وی از جمله می گفت: «از کنجکاوی و سرکشیدن در زندگی دیگران بپرهیزید و مواظب زندگی خود باشید.» و دیگر اینکه «اگر جوان باشید، جوانید و اگر هم که پیر باشید، پیرید، هیچکاری نمی توانید در این باره بکنید.» «زیاد دل نگران و مضطرب نباشید.» و «گاه گاهی یک آبجو بنوشید.»

والدین مرل بارویس تا ۹۰ سالگی زندگی کرده اند. یکی از خواهرانش هم کمی بیش از ۱۰۰ سال زنده بوده است. نوه ی خانم بارویس می گوید به مناسبت جشن تولد ۱۱۲ سالگی مادربزرگم به او گفتم می خواهی بگویم «هارپر» بیاید و او پاسخ داد من با «ترودو» کاری ندارم!