خبرگزاری هرانا ـ نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است وضعیت دریاچه اورمیه هر روز بد‌تر می‌شود و هنوز هیچ یک از طرح‌های نجات این دریاچه عملی نشده‌اند.

به گزارش هرانا، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری CHN وضعیت فعلی دریاچه اورمیه را مناسب ندانست و تاکید کرد: وضعیت دریاچه هر روز بد‌تر می‌شود و چند ماه دیگر باید از خشک شدن تمام آب دریاچه اورمیه اظهار تاسف کنیمurmia_lake.

این نماینده مجلس گفت «آب‌ها برای جاری شدن به سمت دریاچه ارومیه آزاد نشده‌اند و طرح انتقال آب حوزه‌ای هم هنوز انجام نشده است».

قاضی‌پور در ادامه به انتقاد حضور دانشگاه صنعتی تهران در طرح نجات دریاچه اورمیه پرداخت و گفت: چرا برای نجات دریاچه ارومیه از دانشگاه صنعتی تهران کمک خواسته‌اند و کار‌شناسان این دانشگاه را آورده‌اند. این دانشگاه صنعتی است، چطور می‌توانند درباره مسائل مربوط به آب اظهار نظر کنند؟

قاضی‌پور در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: فکر برخی تعطیلی کشاورزی آذربایجان غربی است. دریاچه اورمیه سه حوزه دارد. کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی. در این استان‌ها سد‌های زیادی احداث شده است و یکی از عواملی که آب به دریاچه نمی‌رسد همین سد‌ها هستند.