خبرگزاری هرانا ـ طی ماه جاری حکم اعدام سهیل عربی، فعال فیسبوکی به اتهام سب النبی و ائمه اطهار در دیوان عالی کشور تایید و پرونده وی به اجرای احکام ارسال شد.

نسترن نعیمی همسر این زندانی محکوم به اعدام اطلاعاتی در خصوص آخرین وضعیت پرونده آقای عربی به ما دادarabi.

او در این زمینه گفت: پرونده فعلا در حالت قبلی است و اطلاعات جدیدی ندارم با این تفاوت که علی رغم ارائه درخواست اعاده دادرسی هنوز درخواست ما ثبت نشده است ولی امیدوار هستیم که به اعاده دادرسی ما پاسخ داده شود و بتوانیم ثابت کنیم که پرونده روال قانونی خود را طی نکرده است. ما به قضات دستگاه قضایی امید داریم. یعنی امیدواریم که دادرسی عادلانه‌ای در مورد پرونده سهیل صورت گیرد و این حکم واقعا ناعادلانه شکسته شود و خبر خوشی به ما برسد.

او در مورد فعالیت‌های سهیل در فضای مجازی گفت: سهیل فعالیت‌هایی داشته است او بابت تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری سه سال حکم حبس از آقای صلواتی دریافت کرده بود و همچنین بابت صفحه‌ای که در فیس بوک داشت و در آن ابراز نظر می‌کرد. البته صرفا در مورد مسائل اجتماعی و سایر مسائل روزمره مثلا در مورد کودکان کار و گرانی که در مورد این مسائل پست‌هایی ارسال می‌کرد که این صفحه هنوز باز بوده و می‌توانید مسائلی را که در آن موارد مطالبی ارسال می‌شد مشاهده کنید. ولی حرف ما این است که اتهام سب النبی بر اساس مطالب صفحه فیس بوکی دیگری است که علاوه بر سهیل مدیران دیگری داشته است و گذشته از آن مطالب مندرج در آن صرفا کپی پیست بوده است و صرف عصبانیت و ناآگاهی از عواقب اینگونه فعالیت‌ها به انجام آن مبادرت ورزیده است که عامل اصلی آن ناآگاهی است که خودِ این امر باعث شکسته شدن این حکم خواهد شد. علاوه بر ناآگاهی نکته دیگر اینست که مطالب توسط سهیل تهیه نشده بوده است و یا کاریکاتورهای پست شده توسط ایشان طراحی نشده است و صرفا جنبه کپی پیست داشته است. آیا به این علت باید چنین حکمی صادر شود؟ این امر متناقض با قوانین است.

سهیل عربی در شانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد. در حال حاضر هم در بند ۲/الف است.