عالم و آدم می گویند و تکرار می کنند که گروگانگیری عملی است کاملا غیرمنطقی. اما یک ایرانی در سیدنی استرالیا به جهانیان نشان داد که می توان منطقی بود و گروگانگیری کرد؛ شخصی به نام شیخ حسن منطقی.

البته اگر گروگانگیری جناب شیخ حسن منطقی به جای ۱۶ ساعت، شانزده سال طول می کشید، گروگان هایی که وضع مالی خوبی داشتند پولی به جناب شیخ می دادند و به خارج مهاجرت می کردند. گروگان های بی پول هم می ساختند و می سوختند و آرزو می کردند ایکاش جورج بوشی پیدا شود و محل گروگانگیری را بمباران کند و فریاد می زدند یا علی غرقش کن منم روش. ولی با تمام این حرفها حالا دنیا فهمیده که گروگان شیخ و ملا بودن چقدر دردناک و عذاب آور است و شاید شب جمعه ای گیلاسی به یاد ایرانیان بالا بروند که سی و پنج سال است گروگان شیخ و شحنه اند.

sydney***

ایران از چین امام زمان وارد می کند

قدیم می خواندند: شمسی خانم مدرسه دیده/ از ای دخترای مد جدیده/ یه قرون داده سقز/ جگرش بسوزه کزکز. حالا سایت صدای اقتصاد گزارش داده که ۶۴۵ تن آدامس در همین هفت ماه اول امسال، به کشور وارد شده. یعنی انداخته اند به کشور. حالا کی انداخته خدا هم نمی داند. مملکتی که صاحب دارد همینجوریاست؛ چون همین گزارش می افزاید که کشور در این هفت ماه به سنجاق قفلی هم نیاز داشته. یا قمر بنی هاشم. یعنی کشوری که هواپیمای بدون سرنشین و بدون ته نشین می سازد و هر روز به تعداد امام جمعه های مملکت موشک شهاب ۳ تولید کند و عنتر به فضا می فرستد لنگ سنجاق قفلی است؟ بخشکی شانس. بعد سردار رسید اسلام می گوید خدا با ایرانی ها قهر کرده و گفته تا وهابی ها هستند امام زمان ظهور نمی کند! یعنی اگر می خواهید آقا ظهور کند، وهابی ها را مثل اسرائیل از صفحه روزگار محو کنید. شاید خدا خبر ندارد که وهابی ها گوش نماینده ولی فقیه را می گیرند و از اوپک می اندازند بیرون و هر طور که دلشان می خواهد در بازارهای جهانی برای نفت قیمت تعیین می کنند؛ و ولی فقیه و نماینده اش موقع بستن بودجه می توانند فقط وهابی ها را نفرین کنند.

البته آمار واردات کشور، جذاب تر از این حرفهاست. براساس گزارش اتاق بازرگانی، امسال، یک میلیارد تومان، شتر از پاکستان به کشور وارد شده. گویا گزارش سانسور شده به این دلیل که فقط قیمت شترها را اعلام کرده اند و ارزش بار شترها معلوم نیست. چون در مملکتی که برادران قاچاقچی نبض اقتصاد مملکت را در دست داشته باشند شتر با بارش گم می شود. اما این بارخوشبختانه فقط بارِ شترها گم شده، باری که هر لولش کلی می ارزد و علیرغم مزه تلخش خطبه های نماز دشمن شکن مملکت را شیرین می کند. علاوه بر این، ۱۰۱ تن قلوه سنگ از چین وارد کشور شده است. آخ سرم! آخه فتنه که خیلی وقته مرده و پرونده اش بسته شده و رفته پی کارش. و کار بجایی رسیده که هرکس می خواهد رای اعتماد از پدر و بستگان عروس بگیرد باید از فتنه گران اعلام برائت کند. موسوی و کروبی هم که معلوم نیست کجا نگهداری می شوند؟ پس شیشه خانه کی را می خواهند بشکنند که ۱۰۱ تن قلوه سنگ وارد کرده اند؟ مگر باطوم برقی چه ایرادی دارد و یا مگر بیل به کمر لباس شخصی و بسیجی و لباس مخفی خورده که برای خرد کردن دهان مخالفان باید قلوه سنگ از چین وارد شود؟

اسب مسابقه هم از جمله فهرست جذاب واردات به کشور به حساب می آید. انصافا نماینده های خدا به تفریح و اسب سواری هم احتیاج دارند بنده خداها از صبح تا شب زور می زنند و سخنرانی می کنند خسته می شوند به قدری تفریح و سواری هم احتیاج دارند. ضمنا نماینده های خدا هم بشرند و قابل ترقی و لزومی ندارد مثل چهل سال قبل الاغ سوار شوند. هرچند روحانیت هیچ تعهدی نداده که الاغ سوار نشود چون تا زمانی که الاغ در مملکت وجود داشته باشد خرسواری هیچ اشکال شرعی ندارد. همین گزارش می افزاید: ارزش دلاری واردات این حیوان به کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

آقاجان بی خیال وهابی ها، جان جدت فاطمه ظهور کن، از ما گفتن، چون یک وقت دیدی در اخبار آمد که واردات امام زمان از چین آزاد اعلام شد!

***

ترجمه سخنان حضرت آیت الخدا: بهتر است بهاییان خودشان بمیرند

آیت الله موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون خیلی مبارز، از تشکلات اصلاح طلب و پدر زن سیدحسن خمینی در گفتگویی گفته است: “هیچوقت ما نمی‌گوییم بهایی حق تحصیل آزاد دارد، بهائی ضد اسلام است و اصلا حقوق شهروندی ندارند”. معنای سخنان حضرت آیت الخدا موسوی بجنوردی این است که بهتر است بهایی ها خودشان بمیرند تا برادران لاری جانی مجبور نشوند در خارج دروغ سرهم کنند و احمد شهید ناچار نشود ما را بدنام کند. چون کسی که حق شهروندی نداشته باشد، حق تحصیلات که هیچی حرفش را هم نزنید. مغازه هایشان هم که باید تعطیل شوند، ازدواجشان هم غیرقانونی باشد و کلا جلو چشم روحانیت نباشد چون ملاها دست خودشان نیست و تا بهایی می بینند فرمان قتل شان را صادر می کنند، بهتر است خودشان بمیرند و ضمنا دست ما را هم ببوسند که به آنها حق مردن می دهیم والا معلوم نبود اگر عصبانی می شدیم چه بلایی بر سرشان می آوردیم. ایشان همچنین گفته امام هیچوقت فرمان اعدام و مصادره صادر نکرد. راست می گوید فرمان صادر نکرد، یواشکی حکم داد که بروید هرکس را دوست دارید بکشید و بنیاد مستصعفان نیز اگر به مال و منالی رسیده خودش زور زده و با عرق جبین و عرق خارشتر یکقران یکقران جمع کرده، بر منکرش لعنت!

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com