harper-trudeau

 

نتایج تازه ترین نظرسنجی ها:

شهروند- علی شریفیان: آن گونه که سایت معتبر ThreeHundredEightبررسی کرده، معدل نتایج نظرسنجی هایی که اخیرا انجام شده، نشان می دهد که لیبرال ها و محافظه کاران در استان کلیدی انتاریو از نظر حمایت رای دهندگان عملا شانه به شانه شده اند.

محبوبیت لیبرال ها در انتاریو با توجه به پیروزی های کاتلین وین و به اکثریت رسیدن لیبرال ها و البته حتی پیش از آن و از حدود یک سال پیش به این سو بین ۳۳ تا ۴۳ درصد بوده و بین ۲ تا ۱۰ درصد از نظر مقبولیت برتر از محافظه کاران بوده اند، اما متوسط نتایج نظرسنجی اکنون می گوید ۳۳ درصد طرفدار لیبرال ها و ۳۱ درصد حامی محافظه کاران هستند.

انتاریو استانی است که در انتخابات ۲۰۱۱ به تنهایی سبب شد تعداد کرسی های محافظه کاران ۲۲ کرسی بیشتر شود و همین افزایش محافظه کاران را به اکثریت رساند. آخرین باری هم که لیبرال ها در انتخابات در ۲۰۰۴ پیروز شدند انتاریو ۷۵ نماینده از این حزب به پارلمان فرستاد.

جالب این که براساس نظرسنجی های مختلف هنوز ترودو با ۴۰ درصد حمایت رهبر شایسته تری برای نخست وزیری کانادا از نظر انتاریویی به حساب می آید. یکی از این نظرسنجی ها به وسیله Ipsos Reid انجام شده که این بنگاه با ۸۰۰۰ کانادایی واجد شرایط رای دادن مصاحبه کرده که ۲۰۰۰ نفر آنها انتاریویی بوده اند.