در نشست هیئت مدیره و هیئت مشاوران بنیاد پریا که روز یکشنبه ۵ اپریل ۲۰۰۹ در محل بنیاد پریا برگزار شد، گزارشی از عملکرد این بنیاد ارائه شد.

شهروند ۱۲۲۵  پنجشنبه  ۱۶ اپریل  ۲۰۰۹


 

در نشست هیئت مدیره و هیئت مشاوران بنیاد پریا که روز یکشنبه ۵ اپریل ۲۰۰۹ در محل بنیاد پریا برگزار شد، گزارشی از عملکرد این بنیاد ارائه شد.

مهندس احمد تبریزی، بنیانگزار و رئیس هیئت مدیره بنیاد پریا، شمه ای از فعالیت های این بنیاد را از زمانی که در محل فعلی دایر شده تاکنون ارائه داد.

بنیاد پریا از زمان تاسیس (۲۰۰۲) تا نوامبر ۲۰۰۷ که مکان موقتی را برای فعالیت هایش در اختیار گرفت، بیشتر بر روی چگونگی تامین بودجه و آشنایی با تجارب سایر کامیونیتی ها در ایجاد مراکز مختص به خودشان تمرکز کرده بود تا بتواند محلی دائمی برای بنیاد فراهم کند. مهندس درویش یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد پریا، در نوامبر ۲۰۰۷، محل فعلی را که واقع در ۷۱۷۱  خیابان یانگ است، به طور رایگان در اختیار بنیاد قرار داد تا شروعی باشد بر فعالیت های اجتماعی آن. از آن زمان تعداد اعضای بنیاد به ۶۰۰ تن افزایش یافته و همچنین تعداد افرادی که از برنامه ها دیدن و یا از امکانات بنیاد استفاده کرده اند از ۳۰۰ نفر در نوامبر ۲۰۰۷ به حدود ۲۰۰۰ نفر در ماه مارچ (بجز برنامه های نوروزی) افزایش یافته است. از زمان گشایش بنیاد تاکنون بیش از ۲۶هزار تن در این مکان حضور یافته اند.

بنیاد در زمینه های مختلف برای سه گروه سنی نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان برنامه هایی تدارک دیده است. جلساتی برای تازه واردان، جلسات درباره ی مسائل بهداشتی و پزشکی، تغذیه، دایر کردن کلاس های آموزشی نظیر زبان، ریاضیات، کامپیوتر، نقاشی، موسیقی، رقص، اروبیک و یوگا، کلاس های تعلیمی و مسابقات ورزشی چون پینگ پنگ، شطرنج، تخته نرد، اسکی، فوتبال و … و برنامه های تفریحی و هنری نظیر پیک نیک های جمعی، پیاده روی، صرف شام، سینماکلوب، کنسرت و … برگزاری سخنرانی، گردهمایی، جشن، بازار نوروزی و … از جمله فعالیت های بنیاد پریا در این یک سال و اندی بوده است.

کل کمک های جمع آوری شده تا این زمان ۳۵۶هزار و ۳۴۹ دلار بوده و وزارت بهداشت انتاریو برای برنامه ی پیاده روی مبلغی در اختیار این بنیاد قرار داده است. همچنین بجز محل بنیاد که به رایگان در اختیار آنان است، هدایایی چون تجهیزات کامپیوتر، مبلمان، کتاب، خدمات حرفه ای و غذا به آنها اهدا شده است.

از اهداف کوتاه مدت بنیاد، خرید مکان و تسهیلاتی در منطقه ی نورت یورک/ تورن هیل /ریچموندهیل برای ادامه ی فعالیت های بنیاد برای پنج سال آینده است و هدف بلندمدت آن خرید زمینی برای ساخت مرکزی برای کامیونیتی ایرانی ـ کانادایی که بتواند پاسخگوی نیازهای این جامعه ی نوپا در تورنتو باشد.

پس از توضیحات آقای تبریزی نوبت به اظهارنظرها و پرسش های شرکت کنندگان رسید.

خانم نسرین جوانفر ضمن تقدیر از کارهای انجام شده، گفت، چنین مرکزی یک نظافتچی تمام وقت می خواهد که در بودجه هایتان این را مدنظر داشته باشید. همچنین وجود یک بازرس ایمنی لازم است تا نسبت به مسائل ایمنی کنترل داشته باشد. او همچنین پیشنهاد داد با توجه به اینکه بنیاد پریا به تازه واردان خدمات ارائه میکند می تواند شامل کمک های مالی وزارت شهروندی که به این نوع خدمات اختصاص می دهد، بشود.

آقای عبدالله حمیدی با اشاره به اینکه کارهای زیادی انجام شده گفت، انتظار داشتیم لیستی هم از مشکلات داشته باشید که بدانیم در چه حوزه ای می توانیم کمک کنیم.

آقای رضا مریدی فعالیت های بنیاد را ستود و چند پیشنهاد داد. او گفت، اگر میزان کمک مالی افراد و حتی میزان ساعات کار داوطلبان ذکر شود، برای تشویق دیگران خوب است. او همچنین پیشنهاد برپایی یک میهمانی با بلیت های گران برای جمع آوری پول برای خرید زمین و ساخت مرکز کامیونیتی ایرانی داد.

آقای سعید سلطانپور اظهار امیدواری کرد که کارهای پریا ادامه پیدا کند و مثل بسیاری از کارهای دیگر ایرانی ها به مرور کمرنگ نشود و انشعاب نیابد. او ضمن گفتن خسته نباشید به دست اندرکاران افزود: باید رهبران احزاب سیاسی را به پریا آورد و با آن آشنا کرد و به آنها نشان داد که کامیونیتی ایرانی کامیونیتی صلح طلبی است و حکومت آن هر چه که هست ربطی به این کامیونیتی در این جا ندارد.

دکتر امیر مزینانی یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد پریا، با نمایش اسلایدهایی، سایت بنیاد را معرفی کرد و حاضران را با گوشه و کنار سایت آشنا کرد. او همچنین از میزان مراجعه کنندگان به سایت گفت و اینکه از تمام نقاط جهان به سایت پریا مراجعه می شود و با توجه به اینکه فعالیت های بنیاد پریا در کانادا و در تورنتو متمرکز است، این گونه مراجعه کنندگان ضمن شگفتی باعث خشنودی هم هستند.

خانم مارال مسعودی از دیگر اعضای هیئت مدیره بنیاد پریا در رابطه با مشکلاتی که با آن مواجهند، گفت: مشکل ما نداشتن نیروی انسانی برای کار است. در حالی که برای مرکز ژاپنی ها ۴۰ نفر کارمند کار می کنند، ما یک نفر دفتردار نداریم که به طور مرتب اطلاعات را وارد کند و به روز باشد.

او افزود: بعد از یک سال ما تقریبا می دانیم که چه چیزهایی نیاز داریم و چه چیزهایی نه و از همه ی شما هیئت مشاوران می خواهیم که نظراتتان را به ما بدهید و بگویید که در چه کارهایی می توانید کمک کنید.

آقای امیر کسروی معاون بنیاد پریا از هیئت مشاوران خواست که تنها با حضور در جلسات نقش خود را ایفا نکنند و در زمان های دیگر هم با نظرات و انتقاداتشان حضور فعال تری داشته باشند.

او همچنین افزود، کمیته های مختلف ما پذیرای شماست که در آنها فعال باشید و ما را یاری کنید.

خانم جوانفر پیشنهاد داد که لیست نیاز به افراد داوطلب در حوزه های مختلف کاری را تهیه کنند تا افرادی که می خواهند داوطلبانه کار کنند بدانند برای چه کاری و در چه ساعاتی باید خود را معرفی کنند.

آقای مهرداد آرین نژاد مدیر جشنواره تیرگان با اشاره به تجربه ی خودش از تیرگان در این زمینه نظر داد که وجود داوطلب زیاد راه حل نیست، بلکه سازماندهی داوطلبان امر مهمتری است.   

در پایان این جلسه دو ساعته، آقای تبریزی از شرکت کنندگان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که جلسات بعدی در فواصل کوتاه تری تشکیل شود.