شهروند ـ علی شریفیان: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جمعه گذشته فهرست اسامی نه فیلمی که از میان آنها پنج فیلم نهایی برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال انتخاب خواهند شد، اعلام کرد. فیلم «مامی» ساخته ذخاویر نولان فیلمساز کانادایی جزو ۸۳ فیلمی بود که از سوی کانادا برای اسکار معرفی شده بود، اما این فیلم در این فهرست قرار نگرفته و با این ترتیب شانسی برای بردن جایزه بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره اسکار را نخواهد داشت. فیلم مامی در جشنواره بین المللی تورنتو ۲۰۱۴ به عنوان ده فیلم برتر کانادا معرفی شد. این فیلم چندی پیش همچنین نتوانست نامزد بهترین فیلم خارجی هفتاد و دومین دوره جایزه گلدن گلوب هم بشود

کارگردان فیلم مامی

کارگردان فیلم مامی

.

فیلم «مامی» روایت کشمکش های مادری با پسر نوجوان خود است. ۹ فیلم انتخاب شده از کشورهای آرژانتین، استونیا، گرجستان، موریتانی، هلند، لهستان، روسیه، سوئد و ونزوئلا هستند. از ایران فیلم «امروز» با بازی پرویز پرستویی به اسکار معرفی شده بود اما «امروز» هم انتخاب نشد.

فهرست نهایی تمام نامزدهای اسکار در رشته های مختلف غروب روز ۱۵ ژانویه اعلام خواهد شد و پس از انتشار این فهرست کامل در مراسمی که غروب روز ۲۲ فوریه در لس آنجلس برگزار می شود، جوایز اسکار اهداء خواهد شد.