محمد رحیمیان

ازدواج های امروزی ناگزیر است از الگوهای متفاوتی نسبت به نسل های قدیم تبعیت کند. در نسل های قدیم، یک زن سازگاری و هماهنگی را می آموخت، یعنی این که از نیازها و خواسته هایش به نفع دیگری چشم می پوشید. یک ازدواج موفق امروزی پر است از مذاکره و گفتگو و بدون جر و بحث. امروزه گاه دیده می شود که هر دو طرف به برنده شدن در مذاکرات فکر می کنند، در این حالت روابط روز به روز به سردی می گراید، به طوری که راهی بجز طلاق برای دو طرف نمی ماند. بیشتر مردم به اشتباه فکر می کنند که طلاق به معنای شکست خوردن در زندگی است. این طرز فکر از آنجا نشأت می گیرد که فکر می کنند باید یک ازدواج را به هر صورتی که هست تا آخر ادامه دهند. فراموش نکنید که پایان ها بخشی از زندگی هستند. هر چیزی دورانی دارد هر کدام از ما موجود محدود و تکامل نیافته ای هستیم که به سمت کمال پیش می رویم. اینکه افراد نتوانند در یک مسیر با یکدیگر رشد و تکامل پیدا کنند نباید پدیده زشت و خلافی تصور شود. در بین کشور های غربی، ایتالیا و ژاپن از کمترین نرخ طلاق برخوردارند و در مقابل ایالات متحده، بلژیک، کانادا، دانمارک و انگلستان بدترین وضعیت را دارند. البته باید توجه داشت که ایتالیایی ها کمتر از اتباع دیگر کشورهای غربی به انعقاد پیمان زناشویی رغبت و تمایل نشان می دهند. آمار طلاق در کشورهای اروپای شرقی و اعضای بلوک شرق سابق هم بالا است. در حالی که تا همین اواخر آمار حقیقی در مورد دوام پیوند خانوادگی در کشورهای بلوک شرق سابق در دست نبود. اکنون مشخص شده بلاروس،کشوری که در آن از هر ۱۰۰ ازدواج ۶۸ مورد به طلاق و جدایی ختم می شود، از بالاترین نرخ طلاق در جهان برخوردار است. افشای آمار طلاق در کشورهای بلوک شرق سابق موجب شد کفه ترازو به نفع کشورهای غربی تغییر کند. پس از بلاروس، روسیه با برخورداری از نرخ طلاق ۶۵ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. لتونی و اوکراین با نرخ طلاق ۶۳ درصدی مشترکا در جایگاه سوم هستند و جمهوری چک با نرخ طلاق ۶۱ درصدی چهارمین جایگاه را به خود اختصاص داده است. به گزارش سرویس بین الملل “جهان”، جدیدترین گزارش منتشر شده توسط سازمان آمار رسمی مصر نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۶۵۴۶۱ طلاق در این کشور رخ داد. این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۷۷۸۷۸ طلاق افزایش یافت. بدین ترتیب می توان گفت: پدیده طلاق در مصر از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۰۷ رشد ۱۹ درصدی داشته است. شاید آمارها به ما می گوید امروزه بسیاری از دلایل گذشته برای انسجام خانواده از بین رفته است. شمار کودکانی که با مادر و یا با پدر زندگی می کنند روز به روز بالاتر می رود و دنیا در این اندیشه که چگونه به این فرزندان، استواری بنیان خانواده را بیاموزد.
به عنوان متخصص بیمه می خواهیم توجه افراد تنهایی که به صورت مجرد و یا احیانا با فرزندی زندگی می کنند به آینده شان معطوف کنیم. متارکه یکی از مواردی است که موجب خواهد شد از نظر مالی و بیمه تغییرات اساسی در زندگی افراد به وجود بیاید. به راستی چگونه می توان موجب امنیت مالی و آسایش فکری شد؟ آیا تا به حال فرصت فکر کردن به آن را داشته اید؟ تقویم عمر ما به سرعت برگهایش را تعویض می کند. رد پای این عبور را بر چهره مان می بینیم. برای آسودگی گذر از مرحله ناتوانی با ما تماس بگیرید. هیچ یک از ما از سرنوشت فردای خود خبر نداریم. عاقلانه نیست خود را بدون پوشش به دست تاسهای فردا بسپاریم.
شرکت Insufin به منظور بالا بردن فرهنگ بیمه در جامعه، با طرح سئوال، به قید قرعه جوایزی را تقدیم خوانندگان عزیز می نماید. لطفا پاسخ خود را به آدرس info@insufin.com ایمیل فرمایید.

سئوال هفته: بیمه چگونه می تواند زندگی فرزندان را در آینده تامین نماید؟
جایزه: بیمه مسافرتی Multi Trip یکساله به ارزش $۵/۰۰۰/۰۰۰

* محمد رحیمیان، عضو انجمن  رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.
‏www.insufin.com